ny skoda

Er der nogen her der har nogen erfaring med skoda Fabria Combi diesel 70 TDI eller Roamster er motoren stor nok ?????
9 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Der må da være nogle Skoda-folk her som kan komme med lidt erfaring omkring dette mrk.
Da vi er noget i tvil om det skal være vores nye bil

Har kørt lidt i en std. fabia diesel 70 hk - og +300 tkm i en Polo Classic diesel (64 hk), som er ca. samme størrelse.

....og er motoren stor nok - ikke hvis du vil køre sportsligt eller overhale hurtigt, og da slet ikke, hvis du fylder den op med børn, koner og elskerinder....

Men som en pendlerbil, der skal flytte en masse km i fornuftigt tempo... en super bil og motor. Ikke så spændende som andre, men en bil man kommer til at holde af for enkel- og pålidelighed.

Men prøv den for pokker - folk er vidt forskellige, ligesom kørselsbehov.


Mvh.

Jan R.
Jeg tror du vil blive gladere for 80-hestes udgaven af 1,4 TDI motoren, der er lige lidt ekstra at gøre godt med. Så kan du sådan set lige så godt kigge på Green Line udgaven...

http://www.skoda.dk/modeller/v2-eksterior.asp?strModel=Fabia%20Greenline

 Check min opskriftsside

Skoda har en skodaklub i dk, prøv den, den er ikke så tosset.

Sendt fra min Commodore64
Hvorfor ikke købe en rigtig fed gammel motorcykel.
Se Min XSer her
Kik forbi www.yamahaxs650.dk
 
Jeg har stor erfaring med Skoda 1,9 diesel - har i 3,5 år og ca 90.000 km kørt i Fabia 1,9 SDI 64 hk (den gamle uden turbo) med et gennemsnit i hele perioden på 20,6 km / l diesel og alt i alt en super god driftøkonomi på 1,65 kr / km med det hele.

Jeg byttede den i foråret med den nye Fabia 1,9 TDI 105 HK og den kører også fint, men i snit kommer jeg nok ikke ret meget over 18 km / l disel. Jeg var en tur i Østrig i den i sep. 08 - Kanon bil med masser af overskud hvis det skal gå lidt stærkt.

Så køb trygt Skoda diesel - det er ikke den sidste jeg har købt.

dbh

Annonce
Tak for alle svar skal jeg være ærlig ville jeg helst købe toyota da vi har haft 8stk nogle har kørt mere en 250.000km uden problemmer.Men de er slet ikke til at betale mere.Så derfor er min tanke kommet på skoda da det er også er god kvalitet meget plads og billige at køre med synes man får meget bil for sine penge.Hvad vil i anbefale Fabria Combi eller den nye postvogn ??
Tak for alle svar skal jeg være ærlig ville jeg helst købe toyota da vi har haft 8stk nogle har kørt mere en 250.000km uden problemmer.Men de er slet ikke til at betale mere.Så derfor er min tanke kommet på skoda da det er også er god kvalitet meget plads og billige at køre med synes man får meget bil for sine penge.Hvad vil i anbefale Fabria Combi eller den nye postvogn ??

Det kommer igen an på, hvad dit behov er. Jeg ville vælge combien, da det er en gammelkendt konstruktion - og alt andet lige nok appellerer til et større publikum, hvis man vil omsætte den igen (mere mainstream). Roomsteren har risiko for både at blive eftertragtet eller ugleset.....

Kørselsmæssigt tror jeg ikke, der er den store forskel - ingen af dem vil kunne beskyldes for inciterende køreegenskaber, men til gengæld en solid præstation på det jævne ;-)

God fornøjelse med valget ;-)

 


Mvh.

Jan R.

Den trækker rimeligt, men køb endelig IKKE en Greenlinie.

Den larmer, runger og ryster så frygteligt under acceleration, og så trækker den ikke rent. Under konstant fart føles det, som den trækker og så lige pludselig trækker den ikke.

Den virker, som om der er noget i motorstyringen, der er kikset for dem.

(Jeg har selvfølelig reklameret, og så får Du oversat at vide at man er blandt de 2 dummeste mennesker i verden; de hører jo under SMC nu!!!)

Kører Du almindeligt, så kører den lige knap 20 km/l. Kører du overdrevet økonomikørsel kan den måske gå 22-23 km/l.

Jeg er bare så træt af denne bil. Når jeg kører i den, så ærgrer jeg mig og bliver ked af, at jeg har købt den. En Skoda er jo ikke billig mere. Okay, jeg har dummet mig, og jeg ved det.


 

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis