Vinduekarm

Vi lavede i sommers hul i en mur og fik sat et lille vindue i, ca 50x90 cm. Men jeg har stadig ikke fået lavet indvendig vindues karm. Hvordan går jeg lettest det? vinduer sidder jo tættest på ydermuren, men indvendig fra set, er der er hulmur med rockwool i, og så kommer indvendig mursten. Er det bare og sætte nogle plader i spænd i hinanden, og hvilken plader bruger man evt?

Jeg spørg kun for at blive klogere.

17 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
er det en lysning du vil lave ? eller blot en vinduesplade ?
hvis du vil lave en lysning kan du få sådan nogle not lister som kan sætte fast på karmen derefter kan du sætte plader af den eller eller anden slags fast heri.
Sådan ser det ud, og det skal sådan set bare dækkes af.. hvad gør jeg?

Jeg spørg kun for at blive klogere.

det er et lysningpanel du skal bruge, man kan vist få dem prefabrikerede. man ka også selv lave nogle i en eller anden form for plade. jeg kan se der allerede er en not i bunden af karmen, den kan du sætte den nederste plade i lysningen fast i. så skal du bare have fundet en løsning til resten :).

her er et link der viser det : http://www.building-supply.dk/page/view.html?id=12806
er det ikke møgdyrt? tror det er noget billigere og lave selv, og så sætte en lille karm liste rundt om bagefter? men hvad plader bruger jeg til det? mdf? krydsfinér

Jeg spørg kun for at blive klogere.

Annonce
Jeg ville bruge MDF eller fibergips.
kan man ikke sagtens lave det pænt selv?

Jeg spørg kun for at blive klogere.

Det har jeg da i hvert fald gjort. Afhængig af hvordan andre vinduer i huset ser ud, ville jeg måske vælge en pænere bundplade der passer ind i noten i bunden. Det koster lidt mere men er også pænere efter min mening. Det er ikke lige til at se det, men er der not i sider og top også, så ville det være smart at vælge en pladetykkelse som svarer til noten.
Jeg har også været igennem den øvelse.

På det ene billede har jeg ikke en udragende plade i bunden, men gerikt hele vejen rundt, idet vinduet sidder ud for en trappe.

På det andet er der lavet en traditionel, udragende plade i bunden.

Jeg har brugt for hånden værende plader, brædder m.m.

Med venlig hilsen
ktm

 

der er kun not i bunden. De andre vinduer i huset er lavet i mursten, men da dette er et rum for sig selv, synes jeg ikke det gør så meget igen, at det ikke er det samme..

Jeg spørg kun for at blive klogere.

Der er yderligere 7 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også