Rotter i haven

Har sgu lige set en rotte i min have for en halv time siden. Så ringede jeg jo til komunen lovlydig som jeg jo engang er. Så spørger hun om jeg har fundet et hul hvor de kommer op af. Gu har jeg da ej kan sguda ikke finde et hul i jorden midt om vinteren i frostvejr, har jo heller ikke været for flittig med græsslåmaskinen inden vinteren. Ja men så kan vi jo nok ikke gøre noget ved det, vi skal vide hvor de kommer op henne siger hun bare til  mig. Så må jeg jo forklare hende at jeg har ligesom 3000kvm grund med diverse bygninger på som de kan bo på så jeg finder jo nok ikke lige såda uden videre det hul som de har valgt komme op ad.

Bliver bare så sur når nu jeg ringer ind og siger jeg har en eller to rotter på grunden så skal jeg ud og lede efter et hul i jorden. Der er jo jeg ved ikke hvormange hektar landbrugsjord og skov lige i nærheden af mig. Jeg vil jo bare have dem til at komme og sætte en eller to rottekasser op her på matriklen og så skal jeg nok holde øje med dem. Det er jo ikke sådan de er inde i huset, tror jeg ikke håber fandeme det var en mus vi hørte på loftet i går morges.

Nå nu fik jeg lige lidt efter at have delt det med jer andre herinde.

Hjemmelavet er ikke nødvendigvis et kvalitetsstempel.

4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
ellers må du gøre som FWM og anskaffe en dansk-svensk gårdhund eller en foxterrier. Det vil være en udsøgt fornøjelse for dem at gå på rottejagt.
Je sgu 30 kilo labrador der gerne vil gå på jagt efter dem men han bliver jo bare ikke på grunden hvis han går udenfor hegnet så skal han pludselig alt muligt andet. Og det er jo heller ikke ligefrem de mindste huller han graver når han tror han ved hvor de er henne.

Hjemmelavet er ikke nødvendigvis et kvalitetsstempel.

Næh do, en Nordvestsjællandsk Jagt- og kampkat fjerner lortet, herunder muldvarpe, mosegrise og mus af forskellig arter.

Får nu klager fra de Samvirkende Gnaverforeninger!!

Med venlig hilsen
ktm

 

Det kan da godt tænkes vi skal investere i sådanne nogle lodne dyr som dem.

Hjemmelavet er ikke nødvendigvis et kvalitetsstempel.

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis