Rensning af fyrringsolietank

Jeg har fået fingrene i en 1200l tank som min svoger skal ombygge til akkumuleringstank. Er der nogen der har hints til hvordan jeg får renset tanken for fyrringsolie rester indvendig?
Min svoger er en flink fyr og skulle nødig komme til skade ved svejsearbejdet!

 

6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det er vel bare hælde godt med vand i den inden i går i gang med arbejdet.

Hjemmelavet er ikke nødvendigvis et kvalitetsstempel.

Og når du har gjort det , så svejser du nogle 1" muffer på INDEN du laver hul. Det vil sige at du bore hullet igennem muffen bagefter
OK, hvad er fidusen ved at bore hul efter påsvejsning af muffe?
Jeg kan kun bore huller op til Ø10mm. Jeg havde tænkt mig at bore en 3-4 huller, og evt. file/vrider resten mellem huller væk for at øge hullet. Det tror jeg ikke kan lade sig gøre når muffen monteres først.

 

Du køber et hulbors sæt i et byggemarked. Gerne er økonomisæt. Sørg for at det også kan bore i stål. Sørg også for at et af borene passer inden i en 1" muffe.

Så er du kørene

Skrevet af Decollage den 18-01-2009 16:46
OK, hvad er fidusen ved at bore hul efter påsvejsning af muffe?
Jeg kan kun bore huller op til Ø10mm. Jeg havde tænkt mig at bore en 3-4 huller, og evt. file/vrider resten mellem huller væk for at øge hullet. Det tror jeg ikke kan lade sig gøre når muffen monteres først.


Fidusen er at så er hullet altid i centrum af muffen og du har ikke direkte kontakt med tanken så hvis der skulle gå ild i nogle resterende dampe vil der ikke stå en stikflamme ud i hovedet på dig. såmend ikke andet ;-)
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis