internet i sommerhus

Hej alle!

Hvor finder man det bedste og til een fornuftig pris på internettilgang?
Kan det være rigtigt at der ikke findes noget under Kr. 299.- pr. mdr. ?
Der var et selskab der tilbød adgang for Kr. 99.- men det galdt kun i storbyer.

1. Vi har Bredbånd "hjemme" betalt af konens arbejde.
2. Det er tale om bærbar pc men det er ikke et krav at forbindelsen skal være trådløs.
3. Huset er på Nord Samsø og der er telefonstik inde, der dog er afmeldt for 4 år siden da forrige ejer flyttede.
4. Ønsker bare at læse/skrive mail og læse avisernes netudgaver.

Mvh. Birger

Hvis øl er sundt, så må meget øl, være meget sundt. §;-)

www.baekhus.dk
16 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej du.

Jeg skal lige prøve at høre en af mine bekendte om hvad det var han fik lavet.
Det drejer sig om det gamle NMT net. (Gammelt system til mobiltelefoner) Han siger at alle master og nettet er blevet lavet om til internet/telefon. Man skal have en modtager for at det virker, men den var vist ikke så dyr!

prøv følgende link http://www.mobile.daimler.dk/c5x_items.asp?Menu=1&PRODEXPLODE=013&C5XName=Produkter-Icenet%20mobilt%20bredb%C3%A5nd

Ellers kan det jo være at i kan gå sammen i jeres sommerhusforening (Hvis i har en sådan) og få et samlet tilbud.

Næstformanden

Er ikke så aktiv i forummet for tiden...
Min sparsomme fritid går med ungerne, hunden og konen. I nævnte rækkefølge....
Jeg tvivler på at du kan få noget i ADSL der betaler sig. Hvis du kun bruger sommerhuset et par uger om året, evt. nogle weekender i løbet af resten af året, så skal du have abonnement til hele året. Det billigste du kan få er vel omkring kr. 200,- pr måned med ubegrænset forbrug (ca. 149,- plus bærelinie af kr. 40,-)
Men hvis du ikke har nogle unger der skal chatte, og ikke skal ud og surfe helt vildt, så kan man altså sagtens få mobilt internet forbrugsafregnet via din mobiltelefon (eller som NF siger, via dedikeret net). Her skal man så bare investere i noget udstyr (normalt er et PC kabel til telefonen og et abonnemnt hos din udbyder nok). Bemærk dog at du nok lige skal slå alle popups, bannere ol. fra eller evt. bruge en decideret tekst browser hvis du har tænkt dig at surfe rundt på netavisernes hjemmesider, da disse er proppet med reklamer der tager MASSER af kb at få vist. Priser op til 10kr pr MB er ikke unormalt at se, men du skal sammenholde det mod prisen på kr. 2500,- om året for at få ubegrænset forbrug.
Kommer du tæt på grænsen vil du nok alligevel gerne have ADSL både fordi den er hurtigere, men også fordi du så vil kunne bruge den mere og uden at skulle vende 25-ørerne inden du tænder for PCen. Ulempen er den samme. Du riskerer så også faktisk at bruge den mere, og det ER vel ikke derfor du tager i sommerhus ?

Hvis der er dækning, er mobilt bredbånd da sagen. Jf. 3G dækningskort er forbindelse i top på Nordsamsø (men i bund på den sydlige del). Eksempelvis  leverer Oister en mobilforbindelse for 200 kr pr. måned for 2 mb båndbredde, men der er sikkert andre tilsvarende tilbud.
Afhængigt af dit hjemmeforbrug (båndbredde behov) kunne hustruens arbejdsgiver måske overtales til at betale for en mobilforbindelse i stedet for en fastnetforbindelse?

Det ender jo nok med en mobil bredbåndsforbindelse. Det der for mig er irriterende ved denne løsning = Kr. 2400.- om året for at bruge det dels i ferierne og X-antal weekends.
Glemte at skrive at huset ligger midt i byen og er ikke en del af et sommerhusområde. Det er planen at flytte dertil når efterlønnen truer.

Mvh. Birger

Hvis øl er sundt, så må meget øl, være meget sundt. §;-)

www.baekhus.dk
Har du ikke en god 3G mobiltelefon? Så kan du da bare koble dig på internettet via mobiltelefonen og betale over mobilabonnementet. Med de rigtige mobiludbydere koster det da kun 5 kr. pr MB og hvis det kun er til lidt avislæsning osv. så er det rigeligt fint og har en god hastighed (samme som mobil bredbånd). Du kobler bare den bærbare sammen med mobiltelefonen via bluetooth (eller USB).

Bruger det selv når jeg f.eks. lige skal læse mail i toget eller iøvrigt er ude omkring. Det er dog for dyrt hvis du skal lave større downloads.
Annonce
Jeg har ikke 3G telefon og har ellers TDC som udbyder

Mvh. Birger

Hvis øl er sundt, så må meget øl, være meget sundt. §;-)

www.baekhus.dk
Ja det er jo ærgerligt. Jeg har selv lige købt en SonyEricsson G502 med et nyt nummer fra Telmore. Det kostede mig 299 inkl. oprettelse, men inkl. 299 kr. taletid (altså reelt gratis). Så bandt jeg mig til at bruge 99 kr. på den om måneden i 6 måneder (men det kan jeg jo både bruge til tale og data). Efter det er der ingen bindinger udover Telmore's minimumsforbrug hvis man vil fortsætte med at have nummeret. Det er da billigt og så har jeg en 3G telefon (og den kører jo på TDC's net da Telmore reelt er TDC).
http://www.cybercity.dk/privat/mobilt_bredbaand/index.aspx


Fåes da også til 99,- men hvad dækning på øen er ved jeg ikke...

Jeg har lige investeret i internet fra www.dansknet.dk det var det billigste jeg kunne finde, deres billigste løsning er en 2mb forbindelse til kr. 169/md, der er en indtroduktionspris på 99/md de første 3 md

Du skal ikke betale ekstra for en bærelinje her, så prisen alt inkl. er 169/md

 

Venlig hilsen

 

Klaus

Din telefon behøver ikke at være 3G - Det går bare hurtigere hvis den er. Har du en Nokia-telefon er det MEGET nemt, vis PC-Suita at lade den være modem for computeren. Fin nødløsning, men selvfølgelig ikke tiol de store overførsler, så bliver regningen vist for stor. :(
Der er yderligere 6 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis