Kæde str på kæde til motorsav

Hej alle..

Jeg ville lige hører om en lille ting. Står der altid på en kæde til en kædesav, hvad str den er? synes jeg kan se det står på hver anden tand ca, at der står 16? kan det passe.

Mvh Jesper

Jeg spørg kun for at blive klogere.

7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg skal ikke kloge i det, men vil foreslå dig, at pille kæden af og tage den med hen til sælgeren af nye kæder. Der er flere slags, end jeg havde forestillet mig, da jeg sidst var ude i det ærinde.

Med venlig hilsen
ktm

 

Som KTM siger er det nemmeste nok at tage den gamle med til sælgeren. Der findes virkelig mange forskellige og det afhænger ligeså meget af hvad svær der sidder på maskinen. Min sælger starter altid med at tælle drivled for selv en prof kan ikke lige umiddelbart se det med sit blotte øje



Hej Jesper

Er du sikker på at der står 16 på kæden??

Hvis der nu står 91 istedet så er det størrelsen af kæden og så er det en 3/8" lavprfil hobbykæde (fra Oregon).
Det siger selvfølgelig ikke noget om længden af kæden og der er det nødvendigt at tælle. Det er normalt antallet af drivled som man angiver længden i og ikke antallet af tænder. Drivled er de trekantede led som kører nede i sværdets rille.

Alle de oplysninger som du skal bruge for at købe en ny kæde står stemplet i siden af sværdet, det er:

   Sværdets længde i tommer og/eller mm
   Rillens bredde i tommer og mm: .50"/1,3 - .58"/1,5 - .63"/1,6
   Kædens type (størrelse) 3/8" - .325"
   Antallet af drivled på kæden (DL)

Niels Ejnar

www.saveniels.dk


 Niels Ejnar

www.saveniels.dk

 

mange tak for svaret, tror bare jeg bare den brugte kæde med ned i byggemarkedet :)

Jeg spørg kun for at blive klogere.

Det var da en oplysning der kunne bruges til noget Niels, jeg har tidligere talt tænderne og så fået en forkert kæde med hjem. Nu ved jeg så at det er træktænderne der skal tælles, tak for den gode oplysning

V.h.  Håndværkeren
Jeg er altid glad når mine svar kan bruges. Spørg endelig hvis der er uklarheder. Niels Ejnar

 Niels Ejnar

www.saveniels.dk

 

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis