Blæser til træpiller

Hejsa.

Jeg har en silo på loftet til mine træpiller, hvor jeg plejer at få dem blæst ind. Men nu har jeg gennem arbejde mulighed for at købe træpiller billigt ved selv at afhente dem

Men jeg skal jo stadig have dem blæst op i siloen... Jeg har en blæser af en art (se vedhæftede tegning - skal nok lige tage rigtige billeder af den når jeg kommer hjem) som jeg håber kan bruges. Blæseren er en form for spånsuger - tror jeg.

Tror i den kan bruges, hvis der laves en form for tragt på røret hvor den blæser ud? Da propellen total smadre pillerne, hvis de suges gennem blæsseren...

Mvh.

Anders

Med venlig hilsen

Anders

Hejsa. Jeg har en silo på loftet til mine... Vis hele indlægget
12 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Hej, fandt lige denne tekst på www.stokerpro.dk

Jeg har også tidligere blæst piller med en gammel kornpuster jeg har. Jeg bøvlede også med at det stoppede (de blev blæst 5 meter op) i starten, og fandt ud af at pillerne skulle tilsættes i en ikke alt for stor mængde. Så du skal nok lave dig en tragt hvor du kan skovle pillerne op i, og styre hvor meget der ryger i blæseren. Bemærk at på en tragt til kornblæser sidder der en injector der sådan set suger pillerne ud i røret. Så du kunne jo også lige lure om der en tragt på dba eller guloggratis.

Mvh. Asp
Hej Hoxer Jeg syntes at CadStd  er et godt tegneprogram når man har lært at bruge det.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis