El i badeværelsesgulv

Hej

Jeg skal i gang med at renovere vores badeværelse i sommerhuset fra 1988.  Jeg vi i den for bindelse have el varme i gulvet. Hvor meget isolering er nødvendigt i gulvet og findes der  evt. en anden løsning for isolering, end at brække gulvet op ? Hvor på nettet kan jeg evt, finde hjælp ?
 
mvh/palles

mvh.
palles
6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
skal du overholde bygningsreglementets krav skal du have en U værdi på 0,15 m/m2K (watt pr kvadratmeter pr grads temperaturforskel) det kan du f.eks. opnå med ca 250 mm terrænbatts eller flamingo.
Ved godt at i et sommerhus er det måske ikke tændt mange timer om året, men om du skal fjerne 2 eller 300 mm jord er ikke den store forskel.. og det luner om fødderne
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Jeg har nedstøbt Devi elgulvvarme(150w varmekabler) i mit sommerhus, og kravet til isolering/flamingo er 220mm, men du kan også lægge 2x 150mm (300mm), så kan du overlappe samlingerne.
Jeg har iøvrigt monteret en GSM modtager, så kan jeg tænde gulvvarmen med min mobil, så gulvet er dejligt varmt når vi ankommer til huset. (trægulv kræver devireg 550 termostater)

Du kan godt vælge en nemmere løsning, hvor du lægger et net ud på dit gamle gulv, men du risikerer at der går en masse varme spildt, hvis der ikke er ordenligt isoleret.
Hej Kenneth V Det lyder meget interessant med GSM modtager. Hvor køber jeg den ?? Du har installeret Devi gulvvamrem, men ved du hvaf forskellen er på fabrikatet Tyco kontra Devi ??

mvh.
palles
Sådan en fætter kunne hedde Duplex 948.
Prøv denne hjemmeside: http://www.profort.com/dokumenter/Duplex_da.pdf
Tjek Yousave.dk de har kanonpriser på devi gulvvarme

<p>PD</p>
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis