nimbus 26

hej er der nogle her inde der har kendskab til nimbus 26 fra 1980-1982 er næmlig blevet forælsket i denne båd

13 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
prøv at se under links til båd, der er en der er i gang med at starte en klub for nimbus 26, han ved sikkert en del om båden

Det vi ikke når i dag ........skal vi da ikke lave om i morgen

Ups.  jeg var ikke klar over at det var en motorbåd, sorry,der kommer nok en anden der kan hjælpe dig,

ellers prøv google


Det vi ikke når i dag ........skal vi da ikke lave om i morgen

Hej Odder 27.
Det ka`vi da godt forstå du er.
Vi købte vores Nimbus 26 ( motorbåd) i efteråret 07, og har lavet en hel del, bl.a. gennemrenoveret kahyt, tætnet vinduer, lakeret o-s-v.

Jeg vil foreslå at du kikker på den svenske side: blocket.se og søger efter Nimbus 26 under -hela sverige sælges-, så popper der nok noget op, ellers prøv scanboat. Du kan også prøve at kikke på "Nimbus Yacht Club" selv om der ikke er sket meget her det sidste år.
Håber du finder det du søger.
Venlig hilsen nibinora

okay men hvad årgang er jeres og hvad for en motor er der i jeg er faldet for den pga den anden nimBUS 2600 er meget dyre men osse lidt bedre udnyttet men 26ern har de klasiske linie
Annonce

Hej igen, Odder 27.

Årgang 1981. Motoren i vores Nimbus 26, er en Volvo Penta diesel MD40A, 6 cylindre, 86 hk, skrue 16*15*3, bovpropel Vetus, brændstoftank 160 l.
Og vi giver dig ret i det med den klassiske linie. Udover det, er båden meget rummelig og godt udnyttet pladsmæssigt.
Når jeg bliver lidt dygtigere til fotoredigering, vil jeg gerne ligge billeder ind.
Venlig hilsen nibinora.

 

Hej.

Jeg prøver lige om det går med det her billede af LUNA i vinterhi.

Hej,

Jeg er også den heldige ejer af en Nimbus 26, nøjagtig magen til den du har kig på. Vi har haft den siden 2001 og er meget glade for den. Hun har altid været pålidelig. Jeg kan kun sige godt om bådtypenl, dog mangler den lidt stuve-plads, men det opfinder man undervejs.
Du skal være meget opmærksom på utætte vinduer.

jeg har fundet en klub i sverige om udelukkende Nimbus 26 : http://medlem.spray.se/nimbusklubben/
Her er billeder af andre nimbus samt et forum.

Hvad står sådan en til i dag? Vi gav 195.000 i efteråret 2001


Thomas 


 Til nibinoraBrugeren er offline

Har du skiftet  til den størrelse du har nu?  Vi skiftede skrue for nogle år siden, men synes vi har tabt fart på den.  Vi har haft skruen hos Korsør til gennemmåling, men de sagde det var den rigtige.   Hastighed ved 2600 omdr = 7-8 knob

Hvad gjorde i for at få vinduer tætte.  jeg har en del problemer med vinduerne i forkahytte.  Jeg kan ikke finde gummilister nogen steder,der passer. 

Thomas

Thomas 


hmm tak for alle de gode svar har nu været nede og kigge på en i tyskland nu må vi se hvad der sker
Der er yderligere 3 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis