Parketgulv "krymper"!

Hejsa.

Jeg bor i et 40 år gammelt parcelhus med et oprindeligt parketgulv i ægte træ (og jeg  a n e r  ikke hvilken type træ det er!).

Gulvet er inden for det sidste år begyndt at krympe - de vil sige, at der kommer et større og større mellemrum mellem hver kvadrat! Gulvet er enkelte steder begyndt at slippe underlaget, men foreløbigt i meget begrænset omfang. Jeg har ejet mit hus i ca. 4 år, og i den tid er det blevet behandlet med Trip Trap hvidpigmenteret sæbe, og intet andet. Det virker som om gulvet skal mættes med et eller andet, da det kunne tyde på det simpelthen er ved at tørre ud!

Men med hvad bør det behandles?

ALLE gode råd modtages med kyshånd

Med venlig hilsen

Frank
Hejsa. Jeg bor i et 40 år gammelt parcelhus med... Vis hele indlægget
14 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Hej

Du har sikkert svaret i din lave luftfugtighed, som ligger under den grænse hvor man egenglig kan have et trægulv.

I har sikkert et andet adfærdsmønster end tidligere ejer, eller/og har fået brændeovn, ventilationsanlæg.

Mit hygromete står på 27% lige nu så jeg har samme problem med indeklimaet.

Det var skøn om man kunne regulere det selv så der altid var 55% luftfugtighed men det har jeg ingen løsning på.

Hej

Det er sikkert et godt forlag, og de er tilsyneladende blevet billigere siden sidst jeg så på prisen, men der står ikke noget om strømforbruget på apparaterne, og i mit hus skal der en 3-4 stykker til for at dække behovet, så det kan godt blive lidt dyrt i den sidste ende.

Der er dog ingen tvivl om at indeklimaet er bedst ved en relativ luftfugtighed på omkring de 55%.

Ja men så må I jo hænge en tørresnor op indenfor.
Og så i øvrigt droppe alt udluftning.
Lade døren stå åben, når i tager brusebad.
Slukke for emhætten, når kartoflerne koges.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis