Switch til Switch netværkskabler

Hey alle

Jeg har et netværk kørende her, hvilket fungerer fint:

ADSL -> Netgear FS524 Switch -> Computere

Så har jeg anskaffet mig en Greycom 24+2 Port Switch, da vi er blevet flere brugere end porte, som jeg bare har smidt til den gamle Netgear switch med et ganske normalt ligeover kabel.

Problemet er, at når jeg gør det, virker kun Greycom klienterne, de andre i den gamle Netgear Switch mister forbindelsen til internettet. Når jeg så fjerner kablet igen, er alt tilbage til normalt.

Er det mon fordi jeg skal buge et crossover kabel mellem switchene?

Jeg har prøvet at illustrere situationen i vedhæftede billeder. Alle forbindelser her er ligeover netværkskabler.

Er der mon nogle netværksmagikere som kan hjælpe?

Tak på forhånd
/Janus
Hey alle Jeg har et netværk kørende her, hvilket... Vis hele indlægget
19 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Sunajsen,

Hvad var årsagen til at du investerede i to switche?

Alt kan lade sig gøre, så længe man bære knofedtet på hånden!
Sunajsen,

Så forstår jeg godt, men det med at opdele trafikken er ikke helt korrekt opfattet. Man skal så vidt muligt forsøge at samle knudepunktet et sted, det med mange switche kan skabe problemer, medmindre man køber ordentligt udstyr og sørger for at kommunikationen mellem knudepunkter er foretaget med fiberoptisk forbindelse (båndbredde fra knudepunkt-til-knudepunkt er en voldsom størrelse ved filoverførsel).

Den eneste måde du kan opdele trafikken er bl.a. ved at have en manageable switch hvor man bl.a. har mulighed for at lave Virtual LAN eller den nemme og billige metode er at lave softwarebaseret trafikbegrænsning i torrentklienten.

Ved at have flere switche betyder ikke at du opdeler trafikken, hvis det ene knudepunkt mangler båndbredde, så vil den automatisk kalde efter mere via. den opkoblede switch.

For at "illustreret" setuppet jeg omtaler i tekst form

ADSL Router -> Switch 1 -> Switch 2.

Alt kan lade sig gøre, så længe man bære knofedtet på hånden!
Hej El-Freak

Jeg forstår hvad du mener, men situationen er:

1) Bittorrentklienterbrugerne er anarkistiske og ingen gider checke om folk har dem og slet ikke at konfigurere dem.

2) Den fremskudte 16-ports er til at aflaste TDC møgrouter som hele tiden går i stykker, så den ikke skal håndtere al trafik.

3) Det er ikke kun internettet der er på spil, også (hvad der bruges mere båndbredde til) intern trafik. Jeg forestiller mig trafikken mellem folk på samme switch ikke belaster de to andre.

Når folk her bliver trætte af teenagebittorrents (for vi andre bruger det jo *absolut* ikke :=) ) kan det være jeg får bevilget et større budget til port- og trafikmanagement i knudepunkterne.

Mvh
/Janus

Det er et bofællesskab med forskellige behov - WOW, hjemmearbejde, intern filoverførsel, intranet m.m.
Sunajsen,

Tjah, så kunne du i realiteten spare de manageable Switches væk med en Cisco router istedet, de sidste to kollegier jeg har lavet netværk på brugte vi den metode eftersom de ikke havde råd til andet, men det fungerede pragtfuldt og jeg har ikke været derude igen for at lave noget om ;-)

Alt kan lade sig gøre, så længe man bære knofedtet på hånden!
Tak for engagementet, EF!

Det er præcist hvad jeg kunne ønske mig, men TDC tillader desværre ikke på erhvervsabonnementer sådan noget fikundik. Jeg glæder mig til at skifte.
Sunajsen,

Det er også bare typisk, en stor jungle af overflødige regler! ;-)

Alt kan lade sig gøre, så længe man bære knofedtet på hånden!
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis