Høj hastighed / spirituskørsel

Hej.

Har lige siddet og set Station2, hvor de følger færdselspolitiet.
Der var nogle der blev taget for spirituskørsel, hvor bøden så blev udregnet ud fra ens indtægt.
Dem der blev taget for fart fik en bøde efter en "standart tabel".

Så er det jeg tænker om det ikke ville være en fordel at fartsyndere også skulle betale bøde efter indtægt?  I de fleste tilfælde vil bøden nok blive større, og så forhåbentlig få folk til at tænke sig lidt mere om i trafikken.

Hvad er I andres mening? ville højere fartbøder være med til at holde hastigheden nede?

Mvh Sømanden.
11 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Højere bøder og mere flexibilitet på vejene!!
Bøderne for at holde regler og love. Flexibilitetn for at vi godt må sætte farten lidt op på de store veje. Jeg kører hver dag fra Give til Esbjerg. Og på den vej er der altså strækninger hvor 90 km/t ikke gør noget! (Og nej, jeg gider ikke diskutere det med alle andre. Der er ikke ret mange indfaldsveje og rundkørsler ved de farlige)

Men de tosser der var i TV skulle have som de fik! De er farlige for alle i trafikken.

Næstformanden

Er ikke så aktiv i forummet for tiden...
Min sparsomme fritid går med ungerne, hunden og konen. I nævnte rækkefølge....
Der er jo også en markant forskel på om man bevidst sætter sit eget og andres liv i fare ved at sætte sig i en bil når man har drukket, eller om man bliver taget med 2km/t for meget under en overhaling.
Jeg er fuldstændigt enig i at folk der drøner gennem en byzone med 160 km/t skal straffes hårdt, men det bliver de altså også. "Tabellen", er jo kun gældende op til 50% over fartbegrænsningen, herefter er det en dommer der fastsætter straffen. Spirituskørsel derimod er farligt selv ved 10km/t og skal derfor helt undgåes.
Hej.

Selvfølgelig skal spirituskørsel undgås, og selvfølgelig kan man køre 2km/t for hurtigt.

Selvom ingen håber/ønsker at køre galt eller skade andre, så må det også være "bevist" hvis man drøner afsted med 140-160 på landevejen, eller med 80-100 i en 50km byzone.
Det vil altid hjælpe hvis der var mere politi ude og kører, for hvis man ser en politibil/motorcykel flere gange om ugen, er man klar over at der er større risiko for at blive snuppet. Når man aldrig ser dem er der nogle der kører som om at de ikke findes. Og det gælder både ved fart og sprit.

 Mvh.

Flemming

Man skal ikke kaste med Sten hvis man selv bor i et glashus ...Eller hvis Sten er rocker, og ved hvor du bor

Jeg er efterhånden nået til den overbevisning, at alle erhvervsbiler (incl. firmabiler/ministerbiler osv.) bør have en form for sladrebox, baseret på GPS, hvor hastighsoverskridelser skulle afleveres 1 gang mdl. med en regning til følge. Personligt (kører selv taxa) synes jeg der er "FOR DÅRLIGT" at alene lastvogne skal undergives den slags regler.
Jeg ville også ønske, at de "stærekasser" som opsættes, i stedet for placering langs 80 km vejene, hvor de bare er pengemaskiner - erstattede de mange bump som kreative mennesker har placeret på de små villaveje(for at forsøge at "skåne" de bløde trafikanter). Personligt er jeg ikke så hæmmet af dem (vælger bare at skåne min ømme ryg med en tidlig efterløn) - men mine handicappede passagerer synes ikke det er morsomt at passerer dem gumpende rundt i en kørestol.

There are 10 types of people.

Those that understand binary, and those who don't

Annonce
Hvis man satte hastighedsgrænserne til max 5 km/t i byerne og 10 km/t på motorveje, ville det ikke ændre en tøddel fsv. ang. narkopåvirkede raske, unge mennesker, især de typer der fører sig frem, i almindelighed 3-4-5 fætre i gejlede BMWer, ligesom kanonberusede tumper og demente ej vil lade sig anfægte af disse regler, uagtet om der så var dødsstraf, med offentlig henrettelse med efterfølgende placering på hjul og stejle.
Om man så satte stærekasser op for hver 100 m, ville det ikke få ovennævnte til at ændre noget som helst. De ville da blot pille nummerpladerne af og/eller stjæle biler.
Det voldsomt skærpede straffe medfører, er at rimelig lovlydige borgere blot generes helt urimeligt og aldeles unødvendigt. De der på ingen måde burde have lov til at føre motorkøretøj vil nok rammes, men det vil slet ikke ændre deres dødelige adfærd.
Det der kunne ændre på sagerne var, om man posterede en politibetjent for hver 100 m langs alle veje, men det er ligesom ikke rigtigt farbart.
Jeg tror vi må leve med at der vil ske ulykker på vejene, ligesom vi må acceptere at det er farligt at leve. Man kan i nogle tilfælde ligefrem dø af det.

Med venlig hilsen
ktm

 

Arh... ktm... det var et lidt ufint indlæg... Der er vel et par undtagelser fra fætrene , de demente og de unge, ikk?
Jeg mener personligt at hvis politiet blev mere synligt i på gaden kører selv ca 40.000 km om året på mit arbejde og er kun blevet stoppet en gang på de sidste 8 år. Der udover skal alle bøde straffe laves om så de bliver en procent sats af din årsindkomst, og det skal fandeme gøre ondt i tegnebogen og køre for stærkt. Ligesom kørekortet ikke kan få en betinget men kun ubetinget frakendelser. Det vil virke og det skal mindst være et år ad gangen og det skal være tilbage fra bunden af når man mister det. Men først og fremmest skal vi have panserer på gaden til at fange os i at lave noget lort, for det gør jeg også og skulle nok egentlig ikke have kørekort længere men har jo været heldig indtil videre. Men det er min klare holdning og mener sagtens jeg kan forsvare den...

Hjemmelavet er ikke nødvendigvis et kvalitetsstempel.

Måske det skal straffes hårdere at køre 120 på motorvejen med 110 begrænsning end at lave hjemmerøverier eller pigeomskæring???

Jeg må gå til bekendelse. Sidste weekend kørte jeg 116, iflg GPS, i min gamle Serie 3 Land Rover på motorvejen, hvor jeg kørte mutters alene, og tænk, jeg har det rigtig udmærket glimrende og føler ikke at jeg er tjenlig til at skulle henrettes på grund af denne dybt kriminelle handling. Jeg har endog gemt opmålingen som dokumentation!! :-)

Uagtet helt sindssygt hårde straffe vil der altid være typer som er uden for pædagogisk rækkevidde, som måske f.eks. undertegnede.

Jeg er helt overbevist om at en indsats mod indtagelse af narko og nervemedicin ifm bilkørsel virkelig vil tage fat om en hel del problemer.
Jeg er overbevist om at dette er grunden til rigtig mange af de 100% komplet sindssyge handlinger i trafikken skyldes at man ikke er ved sine fulde fem. Det er slet ikke alene for høj fart der dræber.
Tænk på al den chikanekørsel man dagligt oplever, f.eks. ham der nord for Ringsted for kort tiden siden slog en kvinde ihjel.

Mon ikke de tumper, der kan slå ihjel, fordi en eller anden kigger "underligt" på vedkommende, kan tænkes at ville opføre sig uansvarligt også i trafikken????

Og så længe der er så stor vilkårlighed i, hvor der gælder den ene eller anden hastigbegrænsning, ofte foranlediget af hvem der nu tilfældigt kender beslutningstageren mht lokale hastighedsbegrænsninger, mener jeg man skal være en smule tilbageholdende med at "henrette" folk.

Med venlig hilsen
ktm

 

JEg er ikke ude på at henrette nogen men ligger selv en del timer om året på det danske vejnet. Må bare indrømme at jeg sgu ikke en bøde på en 1000-1500 kr som andet end en del af mit job.Men skulle jeg nu smide det dobblte eller det tredobelte ville jeg nok tænke lidt mere over det inden jeg gav til at køre for stærkt. Ville nok generelt ikke køre for stærk.

Med henblik på det du siger med hvem der bestemmer hastighedsgrænser er det jo vejdirektoratet der har den endelige afgørelse på det punkt så hvis du er utilfreds er det nok dem du skal snakke med. Men der er jo en grund til vi har valgt at man kun må køre 80 på landevejen.

Hjemmelavet er ikke nødvendigvis et kvalitetsstempel.

Der er yderligere 1 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis