værksteds gulv

nu arbejder jeg som tekniker på et autoværksted. vi har bygget nyt værksted.
det gamle værksted havde vi klinker på gulvet. og det var vi godt tilfreds nemt og holde rent. og utrolige slidstærke, kunne nemt holde til og tabe tungt værktøj.
det nye værksteds gulv er malet med noget epoxi maling med strid sand.
det er holdtbar men meget svære og holde rent.
nu snakkede jeg så med en anden som har fået lavet nyt gulv han har fået klinker på. men har problemer med at det er super glat.
det problem havde vi ikke med det gulv i det gamle værksted.

nu håber jeg i nær fremtid jeg får mig et værksted i forbindelse med huskøb. og der kunne jeg godt tænke og få klinker på. men er ikke interessert i en skørtebane. skal der nogen speciel klinker til skal jo være noget med en høj slid styrke. andre ting.

hvad er jeres erfaring med værksteds/garage gulv. hvad vil i vælge?
synes sådan et klinke gulv er super pænt i forhold til et malet gulv.

 do it youselv

9 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
jeg ville helt klart vælge et klinkegulv da jeg syntes at det er det pæneste, med hensyn til at det bliver glat så kan man få noget sæbe som man vasker gulvet i, som modvirker at det bliver glat.
Jeg har malet gulv i mit værksted, og fortryder hver dag, at jeg ikke lagde klinker.
Klinker kan godt blive glatte, men det kan et malet gulv da sandelig også. Olie på gulv, uanset art, dog lige fraregnet lergulv, er lig med glat gulv.

Med venlig hilsen
ktm

 

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på epoxy med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her

Teknikken går på at finde en flise med en relativ uens overflade, der sikrer uens tryk på skosålen - lidt á la det, man har søgt med sandet i malingen. Dertil kommer, som der skrives, hvilken sæbe den behandles med.
Har lagt nogle 33x33 i en garage en gang - nogle billige fliser med slidstyrke 5 med lidt struktur. Det virker rigtigt godt - men kan være et tilfælde.

Tror lige I skal se tiden an med Epoxy-gulvet. Min erfaring er, at når "toppene" slides af gulvet, er det meget nemt at holde - ellers er der sparet for meget på malingen.....

 

 


Mvh.

Jan R.
Hvis du vælger klinker, så prøv at se på denne side: http://www.antiskrid.dk/ det kan fåes som lds i Silvan, kender dog ikke prisen. Men det kunne da være et alternativ, hvis du ikke kan få nogle skridsikre fliser der er til at betale :D

 

Christian

okey. nu har jeg jo heller ikke selv haft problemer med klinker. så værkstedet skal være klinker.
jeg takker for svarenene

 do it youselv

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på epoxy med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Annonce
Jeg kan varmt anbefale et produkt, som hedder SafeWalk fra Jysk Skridsikring til skridsikring af glatte fliser og klinker samt andre lignende materialer.

Jeg har selv fået mine flisegulve behandlet med dette produkt og det virker fantastisk. Behandlingen er ikke en ordinær belægning, men et produkt, der bliver påført gulvet og som går i kemisk forbindelse med flisen eller klinken. Det er usynlig for det blotte øje og kan vist nok kun fås hos Jysk Skridsikring i Herning.

De behandler også gulvet med det for både private og erhverv.

De har vist nok en hjemmeside, der hedder www.jyskskridsikring.dk

Mvh
Bejser
Problemet med rengøring af fliser er vel oftest fugerne? Og så snart du vælger en flise som er lidt mere "struktureret" i overfladen, bliver det jo også automatisk en smule mere modtagelig over for smuds osv. end hvis det var en glat flise.

Jeg har flere gange solgt en gennemfarvet og stuktureret 30x60 flise til specielt brug af garage og værksteder. Jeg har endnu ikke hørt noget dårligt omkring det.

Vil helt klart også anbefale fliser med struktur, netop for at undgå en "skøjtebane" så snart du har fodtøj på derude.
Hej Alexsh

Hvilken klinke har du solgt og hvilke kriterier? Altså slidstyrke,
Struktur samt skal den være frostsikker?

Mvh. Danny Herløv

Det vil jeg også gerne vide 

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på epoxy med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også