Tjek om cykel er stjålet?

Hej!

Jeg har været ude og kigge på en fin brugt cykel af en dyrer men ældre model jeg godt kunne tænke mig...

Sælger har godt nok en kvittering men ikke med specifikt nummer på...

Jeg tænkte at så ringer jeg da bare ind til politiet og giver dem stelnummeret og spørger om den er savnet... Men dette vil de sgu ikke oplyse mig om... Jeg kan komme og vise dem den og så får jeg svar... ja tak så beholder de jo skidtet hvis det er tilfældet... Trælst hvis jeg lige har købt den :S

Og jeg kan da godt forstå at sælger ikke vil køre 60km til politigården med den for at jeg kan få en brugt cykel tjekket... jeg vil ikke engang spørge...

Nogen der ved om der findes et sted på nettet hvor man kan slå stelnummeret op? Evt med oplysninger om modellen
6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
De må da være temmeligt brovtne på den Politistation. Jeg har for nogle år tilbage købt og solgt en del brugte cykler, og selvom jeg var privarmand har det aldrig været et problem at se om de var stjålne. Jeg havde bare en liste med numre som jeg gav betjentene på Nørrebro Nærstation og fik så besked med det samme. Hvis du nu selv dukker op ved skranken med nummeret kan det være de er mere serviceminded - elles kan de jo fortælle dig hvad du så skal gøre. At skulle købe cyklen og tjekke den bagefter er sgu da dummere end selv politiet tillader ;)
Det sgu for bøvlet... han bor 60km fra nærstationen som er den ene jeg ringede til og jeg har 130 ned til ham... det blir sgu til mange km for et tjekket stelnummer...

Jeg tror sgu bare jeg tager chancen og køber... Man kan vel højst få frataget skidtet hvis man udleverer nummer og adresse hvor man har købt den... og så får ham til at skrive under på at han har solgt det stelnummer til mig
Som hovedregel må man jo gå ud fra at folk er ærlige. Derfor bør du se på manden og hans øjne. Siger de "nej" skal du ikke købe cyklen. Siger de dig ikke noget, kan du købe cyklen og derefter gå til politiet. Du kan skrive en "slutseddel" på cyklen, hvor der står pris og adresse. Så er du hjulpet rette vej.
Hvis du allerede nu har nummeret, kan du prøve at kontakte politiet igen. Jeg synes også det lyder mærkeligt at de ikke vil svare.

Og jeg har efterhånden købt adskillige stjåldne cykler!! Jeg køber dem af Bosniere der tager lidt fra de værste og sætter de bedste i stand.
Cyklerne er fra Politiets beslaglæggelser og fra banegårde... Dem får de i et aktivitetscenter for flygtninge. Og så køber jeg en cykel hvert år når jeg skal til Danmarks Smukkeste Festival :-) Første gang til en 50'er anden gang til 100,- et sted mellem 100 og 200 kr for cykler med gear og dynamo.

Næstformanden

Er ikke så aktiv i forummet for tiden...
Min sparsomme fritid går med ungerne, hunden og konen. I nævnte rækkefølge....
Du kan tjekke om cyklen er stjålet ved at taste stelnummeret ind på www.cykeltyv.dk

Siden omfatter næppe alle cykler, så hvis ikke du er tilfreds med sælgers dokumentation bør du få en underskrevet erklæring fra sælger så købet kan gå tilbage, hvis cyklen alligevel er stjålet. Derudover sikrer du dig samtidig dokumentation over for politiet for at du har købt cyklen i god tro og ikke selv har stjålet den.
Skrevet af Lars ON den 12-01-2009 21:42
Derudover sikrer du dig samtidig dokumentation over for politiet for at du har købt cyklen i god tro og ikke selv har stjålet den.

Nemlig, få sælger til at lave en "kvittering" med stelnummeret påskrevet.

Dette er den eneste rigtige måde, uanset om du får den checket.

Har hørt om sælgere der har solgt en cykel og derefter meldt den stjålet for at score forsikringen, derved har du i princippet også en stjålet cykel.

sikkert en god måde at tjæne pænge på denne princip.!!!!!

EN SPØG.

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis