Opsætning af knager i beton ?

Har nogle georg jensen knager og dem har jeg haft lidt bøvl med fordi de har sådan en lille træde flade og den river simpelthend ravpluksen ud af væggen efter noget tid !!!

Har lavet det som det skal laves, men tænkte så på og man ikke kunne få nogle jernpluks med geving og undersænket undbrakobolte ? For så må det fanmer kunne holde og evt kunne man give den noget monteringslim hvis det skulle være helt fuldstændig ondsvagt...

Har haft en hvid trælegde hvor de sad på, og der sad de fint for der kunne de spændes ind i træet. Men det serbedre ud at de bare sidder på væggen

 Kan godt lide hvis tingene går op i en højere enhed !
6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hva med en expansionshylster det må faktisk kunne løse mit problem ?

 Kan godt lide hvis tingene går op i en højere enhed !
Jo, det kunne godt fungere.
Hvad størrelse er gevindet i dine knage?
Man kan jo få ekspansionsbolte ned til 4 mm. Prøv at gå ind i en håndværkerbutik og kik dig lidt omkring.

Næstformanden

Er ikke så aktiv i forummet for tiden...
Min sparsomme fritid går med ungerne, hunden og konen. I nævnte rækkefølge....
Derer ikke geind i knagerne... men der er en konisk tap-rør man først soander op på væggen med en bolt-skrue. og så montere man knagen uden på den, og så sidder der en pinolskrue i toppen som man spænder efter...

 Kan godt lide hvis tingene går op i en højere enhed !

Hvis du har betonvægge og dina knager "skvatter ned", kan det så ikke skyldes at du bruger for korte skruer?

Den nomale tommelfingerregel er at skruen skal gå dobbelt så lang ind i væggen som tykkelsen på det emne der ophænges.

Såfremt du bruger skruer i korrekt længde med kvalitetsplugs (f.eks. fischer) kan det sagtens holde (skruerne skal selvfølgelig spændes til )


Med venlig hilsen

Anders

Bruger du en ordentlig boremaskine, så du ikke laver hullerne lettere koniske?
Det skal være boremaskinetypen med rigtig hammerværk og bor med den specielle trefløjede befæstigelse. Jeg kan ikke lige nu huske betegnelsen, men der er en verden til forskel fra en almindelig slagboremaskine og så dem med et rigtigt hammerværk.
Det må slet ikke være et problem at sætte de knager op, selv med alm. 8 mm Fischer plugs.

Med venlig hilsen
ktm

 

Har en rigtig borehammer af mærket hilti, så det er ikke værktøjet som ikke funker, men nu har jeg købt nogle expansionshylster i 70x10 med 6mm masinskruer så det bliver monteret i morgen

 Kan godt lide hvis tingene går op i en højere enhed !
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis