støbning af betongulv uden pudslag

Hejsa

Jeg skal have lavet gulvvarme til 60m2 stuegulv. Jeg har gjort det før, men i 2 omgange: 7,5 cm klaplag, efterfulgt af 2,5 cm pudslag.
Denne gang skal jeg have det kørt ind med bånd, og så bliver det rigtig dyrt med det klaplag aht. kørsel m.m.

Er der nogen der ved om man kan gøre dette i en omgang så man kun bruger klaplag med mindre sten i?  i så fald hvordan styrer jeg det mht. afretning, pudsning, højde på rionettet med slangerne på. skal man bare støbe ovenpå lidt ad gangen og så hive op i rionettet så det ca. kommer til at ligge 8 cm nede i betonen eller hvad.?
Jeg kan ikke lige overskue at have 6 m3 beton i een bunke liggende og så skal til at bruge tid på at rette af m.m. sidste gang sørgede jeg jo bare for at det ikke var for højt nogen steder og fordelete klaplag nogenlunde lige, 2 dage efter kom pudslag på....

Kewin.

Husk:
Assumptions is the mother of all fuck ups !!!
6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Hej

 

Jeg fik lavet mit hus på 160 m2 på en gang, der fik vi den der beton som var tyndt som havregrød, det ligger med en margen på +- 2 mm, efter tørring kunne jeg ligge trægulv på uden at rette til.

Men vi fik pumpet det ind og svupede med det samme

Har været med et par gange til at støbe med flydebeton - og som Rentojohn skriver, ligger det med +/- 2 mm (eller mindre). Men vil anbefale, du har en med, der har prøvet det før - og har det rigtige værktøj.

Er det rigtigt udført, er det lige til at smide gulv på efterfølgende.


Mvh.

Jan R.
Er det I henviser til ikke selvnivellerende beton?

Og tillægsspørgsmå uden for det oprindelige emne:
Kan man danne et svagt fald med den slags, eller vil det virkelig jævne sig helt vandret ud?

Med venlig hilsen
ktm

 

Skrevet af Jan R. den 12-01-2009 15:02

Har været med et par gange til at støbe med flydebeton - og som Rentojohn skriver, ligger det med +/- 2 mm (eller mindre). Men vil anbefale, du har en med, der har prøvet det før - og har det rigtige værktøj.

Er det rigtigt udført, er det lige til at smide gulv på efterfølgende.

Hej Igen

Du skriver i svupede det med det samme... er det bare at tage en egnet genstand (en stang med et stykke brædt eller lign.) og så dyppe op og ned i betonen?
Kan man ikke bruge en stav vibrator også, eller bliver betonen her så for tynd i overfladen?

kewin


Husk:
Assumptions is the mother of all fuck ups !!!
Hej

Jo det var selvnivellerende beton de kaldte det, ham vi brugte som hjælper han havde lavede et nedløbsrør i plast på 120 cm der var lukkede i begge ender med en stang på, foruden dette havde han også et rotor vaterpas med den fast lagte højde.
Jeg må så tilstå at den hjælp vi fik var guld værd for mig, jeg havde ikke nerver til at få lagt 35 m3 meter beton ud, uden at havde prøvet det før

Lidt gode ideer inden man støber

Ligge mindst 1 ekstra føderør ind evt kloakr rør til fremtidige kabel træk til evt. andre rum
husk at isolere evt vandrør
isolere varme slanger der intet har med det rum at gøre
Elkabler i rør er også en god ide
Husk kant isolering på alle vægge ellers kan de ligge og gnave og larme
Du kan også godt bruge en asfalt rager hvor du så binder røret på toppen
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis