Standardplade i forsænked badeværelse loft

Vi har et forsænked loft i vårt badeværelse og jeg hadde for noen dager siden en fagmann/snekker sette opp nye gipsplader og stål på det eksisterende rammeværket. Men jeg kan se at han har brukt standard gipsplader (13 A-1 fra knaufdanogips), ikke vådrumsplader. Dette kan vel umulig være riktig?? Snekkeren sa at vi måtte male før vi bruser, men jeg har mest lyst til å ringe å si han skal lave det om igjen med vådrumsplader. Loft høyde er 233cm
6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hvis loftet er 233cm højt, er der ingen problemer i at bruge alm. gips, da loftet så ikke anses for at være vådrum.

Så han har lavet det helt korrekt.
Nej der er ingen krav til loftet som sådan når det er over 225cm højt !

Du må gerne brue standartplader og det er også bedre at skrue i end vådrumsgips, for det jeg jeg selv lige erfaret da jeg nemlig selv troede det var lovkrav med vådrumsgips :)

Jeg har selv lige lavet nedsænket loft og som sagt brugt vådrumsgips, men det gør jeg ikke en adne gang !

Ps. I store træk skal man kun bruge vådrumsgips, hvis det er til vægge i et vådrum ...

 Kan godt lide hvis tingene går op i en højere enhed !
Spm - hvor meget isolering har i anvendt? hvad med evt. dampspærre? hvis ja, hvor sidder den?



kh. hilsen Mr. GDS 0
Det kommer and på hvor meget du sænker loftet, for kan ikke helt huske om det er over 4cm så skal der isolering i hvis det er etagebyggeri, men det er der nok en adnen en som kan :)

Mht dampspaærren så skal den sidder på varmesiden og det vil sige imellem forskaldning og gipspladerne...

 Kan godt lide hvis tingene går op i en højere enhed !
Takk for gode svar.
Jeg fant omsider også ut at det ikke var lovpliktig med vådrumsplader, men det ser ut som at det er litt forvirring omrking hva som er det mest fornuftige valget. Uansett har jeg, takket deres svar, blitt overbevist.

Det er forresten "glassull" isolering der som var igjen fra tidligere ejer. Jeg tviler på at det er dampspærre, men er ikke sikker. Mellomrum mellom de to loft er omtrent 30cm vil jeg si.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også