Ideer til skjul af lærred/revne i gipsloft?

Ifbm en renovering af vor lejlighed byggede jeg et lærred ind i det nedsænkede loft, og lavede en sprejke i gipsen således at lærred kunne køre op og ned. Jeg syntes dog spræken er for fremtrædende/synlig når lærred ikke er i brug, og leder derfor efter en løsning som gør at hullet bliver mindre synligt når lærred ikke er i brug.

Jeg har selv tænkt på at bruge en eller anden form for stof (eller lign matriale) som jeg kunne sætte fast rundt langs sprækken, og så lave et snit i dette matriale således at lærred stadig kan glide igennem uden at blive ridset eller blive besværet når det kører op og ned - altså et blødt til semi blødt matriale, men som samtidigt er stærkt nok til at 'holde sig selv op' når man laver et snit i midten på det. Håber den forklaring gav mening ;-)

Ellers er andre ideer og forslag også meget velkommen. Se billeder.
6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
tror desværre ikke den med lærredet bliver god. hvad med bare at sætte en hvid liste foran hullet ? ellers skal man igang med at lave en klaplem der åbner bagud, og som åbner blot ved vægten af lærredet....
Hvad med at lave et arrangement hvor selve lærredet trækker en form for "låg/lem" til sig, som skjuler sprækken. Det skal selfølgelig være et "låg" i samme farve som loftet.
Den med klaplem havde jeg også selv overvejet - men ved ikke rigtig hvordan man fører den ide ud i livet. Man skal vel hive fat i en smed?
Jeg tror også løsningen med en form for klap, er den bedste.

Mener dog ikke, det er nødvendigt med en smed til jobbet - det bør let kunne laves i træ. Hvis du laver det med en form for fjeder, der trækker hårdt nok, til at lukke klappen, men ikke hårdere, end den ekstra vægt fra lærredet kan trykke den ned.

Jeg ville så benytte pianohængsler på bagsiden af klappen, så den slutter så tæt som muligt til loftet.

Glæder mig til at se billeder ;-)

Planlæg positivt - konsekvensberegn negativt. 

Flot projekt!

Hvad med at montere en tynd liste (plastik eller træ) på underkanten af lærredet.
Den vil så dække hullet når lærredet bliver trukket op. Den kan eventuelt monteres med et par korte bløde fjedre, så den altid vil slutte tæt til loftet selv om lærredet skulle være en smule skævt i forhold til loftet.


"Dygtighed er ikke en dobbelt dosis af den almindelige evne til at lave noget halvgodt."

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis