Nyt ståltag

Jeg er ved at overveje nyt tag til huset, det gamle etanit er for dårlig til at renovere og har ikke mulighed for at ligge tegl på da konstruktionen ikke kan bære det.

huset er fra 64 og tag fladen er på 130 m2 og taget lige så gammelt, jeg vil derfor lige høre om der er nogen her hinde der har nogle gode forslag til hvordan og hvorledes jeg bedst griber det an, er sådan set ikke i tvivel om hvad for noget tag det skal være men nærmer med opmåling,undertag og udluftning.

er også meget intra i at høre om der er nogen der kender til priser på ståltag da jeg er lidt presset økonomisk.

håber der er nogen der har nogle gode råd
Jeg er ved at overveje nyt tag til huset, det... Vis hele indlægget
11 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Altså kondens vil altid være et problem ved ståltage, måske ikke lige så stor ved meget udlufning med kondens vil der altid være, hvilket medfører dårlig levetid på lægterne som altid er drivvåde, har set et 5 år gammel ståltag med svamp i lægterne pga. mindre heldig løsning ved afslutninger i tagfod og kip i forbindelse med afvanding af undertaget + udluftningen i kip, men hvad når tagpladerne der ligger nedenunder bliver utætte et eller andet sted.

At ligge et tag oven på et andet tag, er altså ikke altid en så godt løsning, det er den nemme løsning, der giver høje stern og vindskeder, og tit underlige afslutninger som ikke er for kønne.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis