Linoleum på trappetrin???

Kære alle

Vi har en rest linoleum, som vi gerne vil montere på vores kældertrappe. Vi vil lime det på, og montere små træliser på de tre "indersider". Men vi er i tvivl om, hvad vi gør på den del af trinnet, som vender ud af. Trinnene er gamle og slidte, og derfor runde. Vi tror derfor ikke det vil være pænt at montere en kantliste. 

Jeg har to spørgsmål:

1) Kan man varme linoleum, og bøje det rundt om kanten - og sætte det fast under trinnet med en liste? Eller er der andre bedre løsninger.

2) Hvilken lim skal vi bruge til at montere linoleummet?

Og så vil jeg lige give en ide videre: Vi har meget smukke ludbbehandlede gulve i vores hus, men køkkengulvet var fuldstændigt ødelagt, og skulle derfor laves, da vi fik lavet køkken-alrum. Vi ville gerne have noget andet end ludbehandlede gulve i køkkenet, da det næsten ikke er til at holde. Vil valgte derfor linolium, som vi har gode efaringer med. Men da køkken går ud i alrum, var det svært at få overgangen pæn. Vi fik derfor gulvmanden til at slibe de ødelagte gulvbrædder skrå, så linoleummen er forsænket ned i trægulvet (kun langs kanterne) Det betyder, at der ikke er nogle grimme lister, men at trægulv og linolium "flugter". Det ser utroligt tjekket ud, og vi fortryder ikke ekstraudgiften på ca. 1000 kr.

Ankergaard
1 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
hvis du monterer en liste på forkanten af dine "skæve" trin, og spartler de hulninger ud der er i de gamle trin,evt.som du har gjort på dit gulv, således at der er en forkantliste der flugter med linoleummen, jeg håber du forstår hvad jeg mener!

Det vi ikke når i dag ........skal vi da ikke lave om i morgen

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også