Fordeling af antennestik og ledningsføring

Hejsa!

Casen er følgende:

Stuen skal renoveres og i den forbindelse bliver der fræset rør ind i væggen således at højtalerkabel, antenneledning osv. bliver skjult. Jeg er dog noget i tvivl om, hvorledes jeg "ordner" føring af antenneledning.

P.t. har jeg en ledning der kører over loftet og ned i en antennestikdåse i stuen. Når stuen står færdig skal der være 2 radioudtag og 1 til fjernsyn. naturligvis 3 forskellige steder.

Men kan jeg i virkeligheden bare installere 3 antennestikdåser i væggen og så forbinde den med antenneledning? Umiddelbart ville det jo være det mest logiske - men jeg vil være pokkers ærlige hvis løsningen ikke giver et optimalt resultat.

For god ordens skyld kan det nævnes at, hvis ovenstående løsning bruges vil tv-udtaget være det sidste stik af de 3 - men har det nogen betydning for kvaliteten af signalet?
Hejsa! Casen er følgende: Stuen skal renoveres... Vis hele indlægget
11 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce

super duper - hvis jeg ikke kan bestemme hvilket stik der sidder p.t. udfra din forklaring så smider jeg lige et billede herind.

Jeg regner med at ramme den del af arbejdet i løbet af et par dage - så det bliver reelt nok først om 1-1½ uge . Selverkendelse er vigtig når man sætter lidt istand ;-)

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis