Rockwool isolering i gipsvæg

Jeg har pillet en gipsplade ned fra en gipsvæg for at lave noget el i den. Jeg e rnu færdig med el, men tænkte om jeg skulle putte noget rockwool ind i væggen inden jeg lukker den, for at lydisolere.

Lægterne i væggen er 90 mm, er det så bedst at bruge: 95 mm, 100 mm eller 2x45m? Hvad giver den bedste lyddæmpning?

Andet jeg skal være opmærksom på?

Mvh You Can Do It!

5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg ville klart bruge det af det du har eller det der umiddelbart er billigst. Men ellers skal det jo helst passe på målet.

Hjemmelavet er ikke nødvendigvis et kvalitetsstempel.

Det er vigtigt at den isolering du putter i ikke er bredere end lægtebredden når du lydisolere dvs 90 mm, tilgengæld har det ikke den store betydning om der så er lidt luft mellem isolering og gipsen. så tag du enten de 2x45, 1x45 eller 1x70.
hej hej ja isolerning skal der i men for at lyd isoler, skal der ikke være forbindelse mellen vægens to sider. for lyd er vibrationer og det for træet og gipsen til at bevæge sig, så for skyd vægen i to for at lyd isoler bedst,  men isolerning hjælper lige meget hvad, og vis det er en inder væg er det lige meget havd du bruger til at isoler med
Joo, men nu er væggen lavet på den ene side og lægterne er nu engang de 90 mm. Jeg har ikke tænkt mig at pille ned og starte helt forfra. Men tak for dit input!

Mvh You Can Do It!

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis