Fræseskabelon til bordplade

Hej
Jeg er ved at sætte nyt køkken op i min lejlighed og skal lave en hjørnesamling i en egetræsbordplade. Jeg vil spørge om der er nogen der ved hvor man kan få en fræseskabelon til at lave samlingen efter?  Jeg har læst i nogle tidligere posts at HTH gds har solgt dem - men jeg har nu besøgt et par af deres butikker hvor svaret var at dem stoppede de med at sælge for flere år siden. Alternativt må jeg jo lave en skabelon selv - men det kunne jo være der var en af jer derude der vidste hvor man kan købe/leje/låne sådan en henne.
Mvh
Martin
6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
du kan købe dem i alle større byggemarkeder , men de er ret dyre hvis du kun skal lave en samling , alt efter hvilken type du vil have koster de 2-4000 kr , dertil kommer fræsejern og kopiring
ja , det er kun en plade med udfræset riller og et par styrepale

fandt lige en der er lidt billigere 1500 + mons
http://www.ft-maskiner.dk/product.asp?product=533
Hvorfor ikke bare samle med 2  x 45 graders snit, og så et par "fisk" til at styre pladerne?

 

Med venlig hilsen

Anders

Har sådan en 45 graders samling ikke tendens til at "åbne" sig dvs begynde at gabe når træet udvider sig/trækker sig sammen?

Desuden "spilder" man 2 store trekanter og for mit vedkomne er den ene plade iøvrigt ikke lang nok til en 45 graders samling.

Mvh 
Martin

Hej

Det er efter min mening den pæneste samling. Samlingen sammenspænders med særlige samlebeslag, der fræses ned i pladen.

Det hjælper selvfølgelig ikke så meget hvis pladerne er for korte.


Med venlig hilsen

Anders

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis