abs på golf 4 tdi fra 1998

hej .. jeg har nogle problemer med mine abs bremser

den abs lampe lyser  så læste vi fejl kode ud og den skrev venstre fart sensor
så den blev skiftede ... det hjalp ikke den blev ved med at lyse ... så kom der nyt lednings net ud til sensoren .... det hjalp heller ikke ... så  blev den skiftede i højere side også forhjuls sensor ...... hjalp heller ikke .... min abs lyser stadige ... så håber der er nogen der har nogle gode ider .....


<p>golf 4 tdi</p>
11 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej

Fejl på sikkerhedssystemer ( ABS - AIRBAG M.M. ) nulstiller ikke altid sig selv efter at fejlen er rettet - det er tit nødvendigt at slette fejlene i styreenheden før lamperne slukker.

Hilsen  Polobjørn  

"AUTOELEKTRIKEREN"

ja det er sandt har også prøvet at nul stille den ... men det vil den ikke den bliver ved med at skrive at fejl på venstre forhjuls fart sensor ... før hen kunne jeg nul stille den og så gik der en dags tid før den kom igen ... men nu bliver den ved med at være der hele tiden ...... så er lidt tabt for ider ... må jeg indrømme

 

 


<p>golf 4 tdi</p>
og den skrive fejl g47 front left

<p>golf 4 tdi</p>

Hej

Har du kontrolleret afstanden fra giver til hjulring (meget vigtigt) og kontrolleret ot hjulringen er hel (somme tider sprængt af rust )

Hilsen Polobjørn


"AUTOELEKTRIKEREN"

hej nu har jeg luret med i lang tid

men da jeg så dette emne blev jeg nok lige nød til at melde mig ind da vw golfer er mit speciale

for det første
når fejlen er rettet slukker abs lampen sig selv efter ca. 200meters kørsel
den eneste lampe der ikke slukker sig selv på en golf4 er airbag lampen da skal man omkring en computer for at få den slukket..

fejl g47 er ikke fejlkoden
g47 er komponetet venstre foreste hjulføler
og den kan komme med fler forskelige fejltyper så det er lidt ærgeligt du ikke har hele fejlkoden

du kan åbne det her link (du behøver ikke være logget på for at læse med)
http://www.vagcars.dk/phpbb/viewtopic.php?f=24&t=109
her har jeg beskrevet hvordan man udmåler abs anlægets hjulfølere uden brug af en computer

held og lykke

hvor stor afstand må der max være ........    

<p>golf 4 tdi</p>
hej norn.
jeg har en memoscan ... og når jeg læser fejl ud på abs skriver den

00283 fartsensor front left g 47 er den 00283 så en fejlkode eller hvad ?

<p>golf 4 tdi</p>

sådan ca. i runde tal max 2mm
afstanden kan ikke justeres
hvis den er for stor så er det højst sandsynligt hjullejet der er færdigt

prøv at se efter om ringen som sidder på navet har fået en bule
af med hjulet og af med bremseskiven
så kan du se der hvor føleren "ser" på ringen
når du så drejer navet med hånden må afstanden imellem føler og ring ikke variere (ikke særligt meget ihvertfald)

hej norn ........
skal man måle fra den lille magnet der sidder på føleren . og ind til kransen .... for der er mere end 2mm ... kan jeg sige nu ... for har kigget i mellen den ....

<p>golf 4 tdi</p>
Der er yderligere 1 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis