Glasfiber på træ.

Hej jeg står lige med en træbåd belagt med glasfiber på hånden som kunne falde i min interessse. De er jo temmeligt meget billigere en dem af ren glasfiber.

Men der er jo selvfølgelig en grund til at prisen ikke er den samme. Jeg kunne forestille mig at vægten spiller en væsenlig faktor.

Men er der andre ulemper. Er der ting der man skal være opmærksom på.

<p>Fantasi er vigtigere end viden.</p>
14 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
hvad med at søge på emnet, det har jo været oppe mange gange.

Lav det selv - det gi'r de bedste klagemuligheder

ErikChristensen 

du skal kontroler at den ikke er ved at forvanle sig til muljord (spaunum)

hilsen rene


renek Bæltbåden af 1887(kertemindebåd)

danmark ældste bermudarig (bermydiansk sloop rig )

Okay er der andre småting man kan gøre for at sikre sig det ikke er et sminket lig man er ved at købe det ville jo være temmelig trals.

Nu har jeg sat og læst stort set alle de inlæg der er om glasfiber på træ og jeg vil næsten sige jeg har taget en lille dockter grad i hvordan det skal laves men jeg har ikke fundet ud af hvad der kan gå galt ud over vand under fiberen.

<p>Fantasi er vigtigere end viden.</p>
du kunne starte med at beskrive evt. lægge et billede på, det er jo ikke lige meget, om det er en åben jolle, eller som min en helt lukket omb. fiskekutter. men du skal se båden på land og bruge tid på at undersøge den overalt udv., banker du på den med en plastikhammer ( ikke hårdt ) vil du kunne høre om glasfiberen har sluppet et eller flere steder, har den det så find en anden båd eller beregn lang tid til reparationer.( udtørring ) før evt. rep.

Lav det selv - det gi'r de bedste klagemuligheder

ErikChristensen 
Annonce
der er også nogen både som har så tykt et fiberlag at det næsten er ligemeget med hvad stand træet er i

der er altid solskin bag skyerne

ja det er der på Tøffen 32mm på køl og et stykke op derfra 18mm til vandlinie og 13 mm på fribord men da alting jo sidder fast i træet indv. kan man jo ikke lige fjerne det.

Lav det selv - det gi'r de bedste klagemuligheder

ErikChristensen 
passer ikke helt lynæs har set nogen som afmonterede alt træ på en stor fiskejolle den var ikke køn men den sejler stadig nu 25 år senere .bliver kaldt frankenstein

der er altid solskin bag skyerne

læg venligst mærke til ordet " lige "

Lav det selv - det gi'r de bedste klagemuligheder

ErikChristensen 
det der er vigstig med glasfiber på træ det er at der er meget god vintilason hvis der er kahytte på båden den jeg hade var en åben jolle på 9 meter og der var ikke nogle problemer med råd den var bygget til at være med glasfiber der var et lille styrhus og et stor arbejde flade og den var meget stabil
hilsen rene

renek Bæltbåden af 1887(kertemindebåd)

danmark ældste bermudarig (bermydiansk sloop rig )

Der er yderligere 4 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis