Glasfiber på træ.

Hej jeg står lige med en træbåd belagt med glasfiber på hånden som kunne falde i min interessse. De er jo temmeligt meget billigere en dem af ren glasfiber.

Men der er jo selvfølgelig en grund til at prisen ikke er den samme. Jeg kunne forestille mig at vægten spiller en væsenlig faktor.

Men er der andre ulemper. Er der ting der man skal være opmærksom på.

<p>Fantasi er vigtigere end viden.</p>
Hej jeg står lige med en træbåd belagt med... Vis hele indlægget
14 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Tak for alle de gode svar jeg føler ihvertfald jeg er noget bedre udrustet til at tage ud og kikke på den og vudere om den er iorden.

<p>Fantasi er vigtigere end viden.</p>
den ser ud til at være søstærk du skal søre for at der gennen træk i kahytten om sent efterår vinter og tilig forår måske med vintilator til solseller det skal jeg selv købe til min båd

renek Bæltbåden af 1887(kertemindebåd)

danmark ældste bermudarig (bermydiansk sloop rig )

Naturen er jo indrettet således at, den vil udligne forskelle i luft som mødes,og da vinterluft ikke indeholder ret meget vand, da vandoptagelsen i luften er temparaturafhængig, gælder det om at få luft udefra til at bevæge sig gennem båden, som på grund af et fugtigt træskrog, kondensvand fra ruder og metalrammer m.m. har høj luftfugtighed, så gennemtræk i båden er det mest effektive, saltsække kan da suge vand til sig og dryppe i en spand, men kan der komme frisk luft til som så har en højere fugtighed udskiller posen vand igen, men ændrer ikke luftfugtigheden af betydning samtidig med at det fremstillede saltvand fordamper og afsætter salt i båden.
Gennemtræk,det dur, og det skal helst være hele året.

Lav det selv - det gi'r de bedste klagemuligheder

ErikChristensen 
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis