Påsvejsning af tagpap

Jeg har et fladt garagetag som skal ha ny tagpap påsvejset. Skal der udover over og underpap også indækningsstrimler i kanterne eller er det nok med 2 lag pap og så afslutning med alukapsler og er det nemt at påsvejse eller skal der helst en prof til og hvem kunne man forestille lave sådan et stykke arbejde for en rimelig penge?

Hilsen

tellme

9 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
hvor er du fra i landet?
Hvis man ikke er vant til den slags arbejde, vil jeg sige, at det er noget bøvlet.
Jeg har lavet lidt af den slags, men valgte i sidste ombæring at lade en proff. udføre selve svejsningen. Det er vældig "livligt og spændende", lidt for meget måske.
Du skal bruge en stor gasbrænder, noget i retning af en ukrudsbrænder, og så skal du smelte asfalten så meget, at den kan klæbe. Dvs du skal have et lille smeltebad foran rullen, så underlaget mættes af flydende asfalt, men heller ikke så meget at hele rullen smelter sammen og heller ikke må der gå ild i lortet.
Jeg skal ikke eksperimentere mere med det, selv om jeg har alt, hvad der skal bruges.

Med venlig hilsen
ktm

 

Hej Tellme

Du skriver ikke noget om det er en renovering af gammel tag, hvis det er det vil jeg mekanisk fastgøre underpapen, og derefter fuldklæbe overpapen, men vigtigt er det er en ordentlig pap, der vil jeg anbefalde SBS pap.

Hvis du er interessert i tegning af hvordan du laver det, så mail mig på [email protected] og jeg kan sende dig beskrivelse af hvordan man laver det.

Hilsen inot

Husk lige at vudere om du skal ha det ganle rykket af. Som proff ville jeg jo nok bruge det gamle pap som underlagspap og så evt fuldsvejse en ny overpap til det. Du kan også udlægge et lag underpap til mekanisk fastgørelse og så fuldsvejse en overpap på det bagefter. Husk også at få skiftet din tagbrønd hvis du har det i taget. Du skal bruge strimler i både underpap og overpap, det der med at føre banerne op af kanterne den går ikke. Men det er ikke et projekt for en gørdetselv man d hvis man ikke har prøvet det før.

Tagdækkerclaus
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Jysk Tømrer & Tagentreprise
7100 Vejle
www.jtt-entreprise.dk

Sydjysk Tagentreprise

7100 Vejle

60767424

Alt i tagpap arbejde

se mere på www.sj-tagentreprise.dk

Annonce
Ja ja tagdækkerclaus, hvad mener du med >proff< hvor tit rykker man det gamle pap af, det er da vist sjældent man gør det, og bruge det gamle pap som underlagspap med en fuldsvejsning af overpap, det er ikke helt rigtigt, da der er med fare for dampbuler, hvis du skal bruge den gamle pap som underpap, så taler vi om en mekanins fastgørelse af overpapen, men igen afhænger det af hvor meget fald der er på taget, ellers er det bedste altid en tolags tækning.
Men som du skriver >husk også at få skiftet din tagbrønd< det er rigtigt, ligesom der skal bruges strimler i både underpap som overpap.

Med hilsen fra inot.
hejsa. Først og fremmest tak for jeres respons. Da der er tale om built up tag UDEN hældning fyldt med sten er jeg blevet anfebalet at pille det eksistereden pap helt af og starte på en frisk. Så jeg kommer nok ikke uden om en under og overpap altså 2 lag. Men mon ikke jeg selv kan svejse det på - jeg vil forsøge..

mvh
tellme
ved godt tråden er gammel
men hvad blev resultatet? Var det nemt nok osv?

mvh jan
Hej Jancar

Jeg har selv pillede selv pappen af og fik professionelle til at montere nyt.

Hilsen
tellme
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis