Netværksprinter - HP Photosmart 2610 Scanner/printer

USB-stikket er gået i stykker på min HP printer/scanner, og umiddelbart kan jeg ikke åbne den.  Så jeg løste probklemet ved at slutte den til osm en netværksprinter: Jeg fandt et netkabel og koblede den til routeren. Derefter søgte jeg efter netværksprintere på PCeren, fandt den, og fik den lagt ind som foretrukken printer.
Nu er problemet:
Hver gang PCeren (Vista-styresystem) har været slukket, skal jeg geninstallere pritneren....det er rigtigt, rtigtigt 'træls'....
Desuden kan jeg slet ikke bruge den som scanner - pc'eren kan slet ikke 'finde' scanneren....
......Suk....Hvad gør jeg (og hvad gør jeg forkert)?

4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Der er nok ikke ret meget andet at gøre end at få repareret det Usb stik, der må være en af dem du ved (nørder) i nærheden af hvor du bor der kan reparere den. Ellers må der hen hvor du købte den. Hvis det overhovedet kan betale sig, en ny HP printer med skanner koster omkring 450,00 Kr. jeg har sådan en og den fungere meget godt.
Hvis den har ethernet forbindelse, så er der IKKE tale om en printer til 500,-
De mindste HPere med ethernet koster omkring 2500,-
Når det så er sagt, så skal printeren altså også fungere via ethernet porten. Tjek evt. med manualen: http://h10010.www1.hp.com/wwpc/dk/da/ho/WF10a/18972-18972-238444-410635-410635-391114.html
Ellers så ja, få den repareret. Til den pris kan det sandsynligvis nok svare sig. En USB port koster et par kroner, og måske 1-2 timers arbejde MAX at få udskiftet.
Hent lige først de nyeste drivere fra HP. Der kom en opdatering for ikke så længe siden som rettede en fejl med at printeren afinstalleres. Og jeg købte selv en hp c6280 for 6 mdr. siden til 1500,- og den er siden kommet ned i 1000,- i A-Z - så en netværksprinter behøver altså ikke være så dyr som den alvidende håndværker giver udtryk for.
Hent lige først de nyeste drivere fra HP. ...
Tak for det gode råd!! (klassisk, men godt!)
....det afhjalp da problemet delvist...men den skal fortsat reinstalleres/aktiveres ofte når computeren (eller printeren) har været slukket....men pt. klarer jeg det med manuel reinstallering....
en netværksprinter med scanner & fax er godt nok blevet billigere, så måske jeg skal kigge efter en ny....
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis