Robotstøvsuger - erfaringer søges?

Hunden (labrador) fælder til tider en del, hvorfor vi overvejer en robotstøvsuger til at tage toppen af problemet, men jeg læste et sted at sådan en fætter, har det lidt svært med hundehår. Nogen her der kan lokkes til at dele ud af diverse erfaringer med disse støvsugere?

På forhånd tak.

PS. Jeg er klar over der eksisterer en gammel tråd om emnet, men der må vel være sket forbedringer siden, eller.......

Paul

22 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Den er ikke god til hundehår da den hurtigt bliver fuld
Roomba 530 fungerer godt, og kan fås til omtrent 2000 mener jeg.

Om den kan klare hundehår ved ikke.....

Mvh Jax
Jeg har lige tjekket på Pricerunner at den fås fra kr. 1700 hos et firma "Skift Selv"

Hvad opnår man ved at gå op i de større modeller, ud over at det går hurtigere?

Jeg hader af et inderligt hjerte at støvsuge, men er også noget mistroisk over for disse apparaturer, men måske uden grund?

Med venlig hilsen
ktm

 

Tja, man slipper jo for at støvsuge de store flader - tilgengæld skal man jo stadig manuelt klare paneler osv med den gamle støvsuger. Desuden skal man rydde en del bedre op inden man sætter robotten i gang - i gamle dage kunne man jo bare lige sparke lidt rundt på møbler/rodet når man skulle støvsuge.

Der er mange fordele, så jeg fortryder ikke købet.....

Mvh Jax
Annonce
Vi har en Roomba fra iRobot, som vi har været rigtig glade for. Den kan selvfølgelig ikke klare paneler, men den klarer den alm. rengøring fint. Hvor vi før støvsugede manuelt 1 gang om ugen, så bruger vi nu roomba til det, og så tager den gamle støvsuger frem ca. en gang hver 1½ måned.

Jeg syntes også den er praktisk på andre måder, du kan sætte den igang når du går om morgenen f.eks. så slipper du for at høre på støjen. Det er også fint hvis man nu ved man får gæster om eftermiddagen, men ikke har/kan nå at komme rundt med støvsugeren, så er det rart at der lige bliver shinet lidt mere op, uden at det kræver ekstra.

Mvh You Can Do It!

Jeg har en kammerat, som både har en hund og en roomba et-eller-andet robotsuger. Og det kører uden problemer for ham.
Tak for svarende.

Tror vi vover springet, så må vi se.

Paul

Update:

Vi har nu en uges erfaring med en robotstøvsuger (Roomba 580) og indtil videre er vi meget tilfredse med den. Eneste minus er at vores køkken/alrum er større end, hvad den kan klare på én opladning, så enten skal vi dele området op (der medfølger små tårne man kan stille på gulvet, som via en infrarød stråle kan danne "en væg") eller vi må lade den tage, hvad den kan.

Spændende at se, hvor længe fætteren holder :-)

Der er yderligere 12 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis