Hej med jer!
Jeg er den (oftest) glade ejer af en en VW Vento 1,8 cl fra 11/95.
Vi købte den i marts sidste år, og indtil for et par uger siden har den kørt upåklageligt, trods det at den har kørt 350000 km.
Problemet forholder sig således;
En dag blinkede vandlampen pludselig. Vi holdt ind og fik vand på, og jeg tænkte ikke mere over det, før den blinkede efter vand igen, allerede dagen efter. Jeg mistænkte køleren, men samme aften var jeg på besøg hos nogle venner, og en af dem gik med ud og kiggede på bilen. Han konstaterede at det var pakningen ved den slange som går fra køleren og over til den "flange" (?)
Min lillebror gik på sagen, og vi skiftede både studsen og flangen. Bilen har imidlertid stået stille her i frostvejret, og nu er der vand inde i bilen, eller i ventilationssystyemet, men det kommer senere.
Jeg var sikker på at min lillebrors anstrengelser havde båret frugt, men ak og ve, idag blinkede bilen igen efter vand. Samtidig "regnede" det ned med vand fra under handskerummet et sted, og hvad er det nu for noget??
Bilen bliver ikke varm på temperaturmåleren, den kommer ikke over 90, men den bruger jo åbenbart vandet? Min lillebror har haft en trykmåler på, så vandsystemet skulle være tæt? Hvor kommer vandet inde i bilen fra? Ruderne dugger helt vildt, men der er jo også ret vådt inde i bilen.
Jeg kan huske at min ekskæreste engang lærte mig at blæseren ikke kan varme, hvis der ingen vand er på. Idag havde jeg lige fyldt vand på, og lampen blinkede heller ikke, men der kom skiftevis kold og varm luft ud af blæseren, selvom den stod på 4 og fuld varme??
Nu hælder jeg til at det må være termostaten det er galt med, lyder det helt forrykt? Og kan jeg skifte den selv, eller skal jeg ha fat i min lillebror igen?
Og til sidst; Hvordan får jeg alt det vand ud af bilen? Kan der ligge en masse vand "inde" i den et sted, siden det åbenbart er fugtig luft der kommer ind?
Jeg håber I stadig er med, efter denne smøre, og at nogen har nogle råd.
På forhånd tak - Pernille
<p>Dusør gives ;-)</p>