PL dåser der rager ud?

Hejsa,

Hvad stiller man op med nogle PL dåser som rager ned over gipsloftet - dvs de er placeret ca 10mm for langt nede - de er jo ikke sådan lige til at skubbe op, da de er fastgjort med de der jernbøjler og skruet fast til det orginale loft, over gipsloftet - nogle tips og/eller ideer?

Og kommentarer om hvorfor dåsen nu også er palceret længere nede end loftet frabedes - jeg er obs på den knap så smarte og gennemtænkte smutter ;-)
8 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jamen du sætter bare lige et lag gips mere nedenunder. Der er ikke rigtigt andet og gøre end at skære hul og hæve dem. Det er badluck når sådan noget sker.

Hjemmelavet er ikke nødvendigvis et kvalitetsstempel.

Der er kun en vej udenom, pille loftet ned og lave installationen om, så den er korrekt, eller montere et ekstra lag gips, jeg ville nok personligt vælge sidste løsning. :)

Alt kan lade sig gøre, så længe man bære knofedtet på hånden!
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Ja, jeg tænkte nok at jeg måtte bide i det sure æble - da loftet er beklæft med filt, spots opsat, malet, og rummet er taget i brug, så tror jeg den nemmeste løsning bliver at skære ud omkring dåsen, placere dåsen i den korrekte højde og sætte et nyt stykke gips op, spartle, slibe x 2-3, filt og så male. Kan man egentlig sætte filt op sådan et sted - jeg tænker på, at da jeg satte filt op satte jeg jo 2 baner med overlap og skar ned igennem - det kan jeg jo ikke gøre her, da det filt der allerede sider der jo er tøret for lang tid siden?
Kan du godt ja, du spartler og sliber bare overgange hvor du overlapper med filten, så kan det ikke ses bagefter...;)
Var det mig, ville jeg finde noget med en afdækningsring, frem for at risikere store plamager efter en reparation, jeg ikke ville kunne gøre usynlig på noget så sart som et filtbeklædt loft. Evt en lille roset/stuk.

Med venlig hilsen
ktm

 

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Annonce
Eller en clips-roset. Den koster 23 kr og du undlader bare at sætte den løse bundplade i. Det andet lyder som en umulig opgave. Hullet skal jo være ca 30 cm i diameter så du kan få hænder og værktøj derop - og det vil være meget svært at reparere igen bagefter. Du skal jo ud og have fat i fæstet for dine gipsplader (forskalning eller stållægter) og selvom du når derud, vil du være nød til at lave noget på bagsiden af pladerne til at holde reperationsstykket....
Skrevet af MikeMarbjerg den 13-01-2009 21:26
Eller en clips-roset. Den koster 23 kr og du undlader bare at sætte den løse bundplade i. Det andet lyder som en umulig opgave. Hullet skal jo være ca 30 cm i diameter så du kan få hænder og værktøj derop - og det vil være meget svært at reparere igen bagefter. Du skal jo ud og have fat i fæstet for dine gipsplader (forskalning eller stållægter) og selvom du når derud, vil du være nød til at lave noget på bagsiden af pladerne til at holde reperationsstykket....


Det da forhåbentlig en joke at du andbefaler en clips roset... Det kommer da til a se farligt ud! Der er ikke andet a gøre end a skære hul så du kan komme op og løsne jernene der holder dem fast og så har du fået dig en lærestreg :)
Det er ikke nogen rar opgave - det med at pille loftet ned og reparere....

Er der luft mellem dåsen og det oprindelige loft?
Hvis der er, kan det måske lade sig gøre at bøje beslagene ved at presse på dåsen så den hæves de 10mm.
Måske kan du komme til at fjerne evt. pudslag bag dåsen?

Ellers find et plastikrør med samme diameter som afdækningen af dåsen, og skær nogle ringe på 10mm som du så efterfølgende kan lime på loftet rundt om hver dåse.
Når først det er malet sammen med loftet, er der ingen der ser det - med mindre du fortæller det.

"Dygtighed er ikke en dobbelt dosis af den almindelige evne til at lave noget halvgodt."

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også