Blæser kører konstant i bærbar bobenontot 1221 4100 07-01-2009 12:02 Min søn har en bærbar pc, vist nok HP., med Windows Vista.Blæseren kører konstant - kan man "stille" nogen steder? Eller skyldes det, at hans grafikkort varmer, fordi han spiller meget? Træd ikke på mine ledninger :o) 7 svar Følg tråden Annonce Annonce Annonce
RuneFeldtmose 243 9990 07-01-2009 13:55 blæseren kører når de interne dele bliver så varme at de skal køles, og der skal generelt ikke meget aktivitet til før de bliver varme, og det styres af en automatik du ikke kan ændre på. løsningen vil være at spille rigtig meget på den, brug hovedtelefoner og skru godt op for lyden, så generer blæseren ham ikke...
bobenontot Trådstarter 1221 4100 08-01-2009 11:07 Men blæserstøjen generer os andre, når han (endelig) sidder sammen med os i stuen :-( Træd ikke på mine ledninger :o)
Bent Andersen 3003 08-01-2009 11:36 Du kan prøve at kigge i kontrolpanelet under Power Settings.Hvis PCen er sat til "maximum performance" eller lignende kører den på fuldt drøn og behøver derfor blæseren.Prøv at ændre indstillingen til "Laptop" (jeg er ikke sikker på valgmulighederne under Vista, men i kan jo forsøge jer frem).MvH,Bent.
albino 1771 2635 08-01-2009 21:12 Har den gjort det lige siden den var ny? Hvis ikke, er der sikkert støv inde ved blæser og køleprofiler. Hvis du har en kompressor, er opskriften jo enkel: Blæs den godt igennem. Ellers kan man ved fotoforhandlere og andre steder købe trykluft på dåse. Sidste sommer gik vores bærbare ned (slukkede) i tide og utide, og blæseren kørte konstant på fuld styrke. Da vi satte trykluft på, kom en støvsky, der kunne have gjort Mt. St. Helens misundelig. Siden har den kørt upåklageligt, selvom det nok snart er tid til en tur igen.P.S. Blæseren er i reglen termostatstyret, så den kører i det omfang, det er nødvendigt. Så det er nok en skidt (og potentielt dyr) ide at begynde at pille ved den Lars & Elizabeth, Bente II, Ishøj, XPE3524, MMSI 219015911 Led os ikke i fristelse... vi kan sagtens finde vej selv...
Chr. 2419 5700 15-01-2009 14:12 Luk "dyret" op og se om ikke der sidder en masse støv og nullermænd i/omkring blæseren og på kølefladerne. De kan fjernes med en blød pensen og en forsigtig støvsuger, men pas på, for lejerne i bæseren er sarte. Hvis der ikke kommer ret meget, men til gengæld ganske varm, luft ud af maskinen er det klart her jeg vil lægge mistanken. Good Luck. Chr. Selvrensende filter = et filter du selv skal rense.Bankrådgiver = Rådgiver banken om, hvor mange penge de kan plukke kunden for.Alt hvad jeg gør er forkert. Deri går jeg aldrig galt. Annonce
enriko 140 2670 01-04-2009 21:38 Hvis det er et spil som burger en del krafter af Cpu`en , så blivre den varmt , altså Cpu, de blæser kører så konstant for at køle ned. sådanvil de køre inditl de er kølet ned til et niveau hvor blæserne vil køre i mindre tempo. hvis det er en ny pc , så åbn ikke selv din pc, du kan komme til ødelægge noget, og rider du skruerne eller ridser du din pc , så kan det nemt ses af folk der skal reparerer den en dag hvis det går i stykker og garantien skal dække det. Det vil det ikke På forhånd tak :)
renek 520 8210 01-04-2009 21:59 det kan osså være at der ikke kan komme luft ind i comm. hvis det står på et bløt under lag så som knæ eller et pude så der er blokert for luftindtaget bag på den hilsen rene renek Bæltbåden af 1887(kertemindebåd) danmark ældste bermudarig (bermydiansk sloop rig )