isolering af krybekælder med papiruld

Hej

Jeg skal have isoleret den ene halvdel af mit hus under krybekælderen. det er et hus fra sidste årtusinde (1909) med bræddegulv på strøer. der er op til 80 cm kælder under og strøerne står på store kampesten.
er der nogen der ved om man kan/må isolere et sådant gulv ved at indblæse papiruld, rockwool eller andet? skal der i så fald først monteres en dampspærre under gulvet imellem strøerne?

Kewin

Husk:
Assumptions is the mother of all fuck ups !!!
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Du skal først montere et dampspærre, derefter kan du isolere, men du kan ikke fylde din krybekælder med isolering hvis der pt. er fugtigt og luft cirkulation, så bør der isoleres op i mellem strøerne. Jeg skal igang med det samme og har haft kontaktet en bygningsingeniør samt rockwool, de svare begge to det samme.

Alt kan lade sig gøre, så længe man bære knofedtet på hånden!

Du kan godt bruge papiruld, de har noget lim de blander i, så kan det hænge fast under dine gulvbrædder. Det har den fordel at det sidder ud i alle hulrum sprækker mm, så der ikke kommer kuldebroer mm. og det er helt tæt.

Jeg mener ikke at der skal dampspærre op hvis du bruger papiruld, og de er færdige på en dag og ingen oprydning efter dem.


 Mvh.

Flemming

Man skal ikke kaste med Sten hvis man selv bor i et glashus ...Eller hvis Sten er rocker, og ved hvor du bor

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis