Følg skibstrafikken live...

albino
albino
1771 2635
Hej

En god side, hvis man er interesseret i skibstrafikken i vores farvande (og over en stor del af resten af verden)

MarineTraffic.com

[IMAGE:3500]

Lars & Elizabeth, Bente II, Ishøj, XPE3524, MMSI 219015911

Led os ikke i fristelse... vi kan sagtens finde vej selv...

14 svar
 Følg tråden

Hold da op Lars, det var da et ret spændende links du der har fundet, det får mig til at tænke på at om der en dag også dukker en side op, hvor vi kan se om du er på vej til købmanden eller ?

V.h.  Håndværkeren

Annonce
Annonce
ktm
ktm
8668 4540
Spændende og lidt overraskende!! :)

Med venlig hilsen
ktm

123fisk
123fisk
30 8900
Spændende side, men vi er ikke med pyha.

men det er jo nok ikke længe tilat de også tager de små både med såhvor kan vi gemme os

Hygge

<p>Sejl og lystfisker&#160; hygge hilsen</p> <p>123fisk</p>
FWM
FWM
2694 7323
Ja når de med terrorloven i hånden vedtager at der skal AIS på alle lystbåde, kan de følge jer i alle indre farvande

Det kræver dog at der er VHF i båden, da det er den der sender signalet

Mvh.

Flemming

Man skal ikke kaste med Sten hvis man selv bor i et glashus ...Eller hvis Sten er rocker, og ved hvor du bor

Annonce
ktm
ktm
8668 4540
Kan det passe, at man ikke kan se fragtskibe omkring USA?
Grunden til min interesse er at det kunne være spændende at følge, hvis man har f.eks. en bil på vej fra USA.

Med venlig hilsen
ktm

123fisk
123fisk
30 8900
Ktm det er rigtig at man ikke kan se alle skibe i nærheden af USA og det skyldtes  deres tero plan. Det var det jeg fik af vide da knægten tog sin styrmands uddannelse. 

ktm
ktm
8668 4540
Så lærte jeg endnu en gang noget, her på dette fabelagtige Forum!! :) :)

Ved du så om skibene dukker op senere på turen, f.eks. på vej til DK?

Med venlig hilsen
ktm

Annonce
Sømand
Sømand
331 5900
Hej.

Der er flere af den slags sider, bla siitech.net

Mvh sømanden
123fisk
123fisk
30 8900
Her er et link såman kan se hvordan det foregår igennem panamakanalen

http://www.pancanal.com/eng/photo/camera-java.html

Det tager lidt tid at få forbindelsen og davnloade billederne, men de bliver opdateret hver ½minut god fornøjelse

albino
albino Trådstarter
1771 2635
Håndværkeren:

Det bliver vel på et tidspunkt lige så almindeligt som en mobil. Men så skal man nok have et godt filter på visningen, hvis ikke kortet skal ligne en myretye i myldretiden.

For snart 4 år siden havde jeg en kunde, en stor vognmand i Køge. På en storskærm i Kørselskontrollen kunne man se, hvor hver enkelt forvogn i flåden var i Danmark. Jeg vil tro, de har benyttet en tidlig version af AIS/VTS.

I bund og grund er det jo smart nok, selvom nogen siger 'Big Brother'. Hvis vi havde økonomien og de papirmæssige forudsætninger, ville vi ikke tøve med at sætte en transponder i vores båd (de fås i prislejet 6000 kr, hvis man i forvejen har en VHF, der understøtter datatransmission). Det er da en stor tryghed, at 'de store' ude i sundet kan se os, og ikke mindst kan se at vi skifter kurs for at undgå dem, hurtigere end de vil kunne se det i en kikkert fra broen.

Skulle vi endelig ønske at stikke af fra det hele, kan man jo bare 'ved et uheld' læne sig op ad Off-knappen (ligesom vi forbeholder os retten til at låse porten og slukke mobilen, hvis vi ikke orker at se/høre nogen).

Det er lidt at sammenligne med kameraovervågning af Strøget. Folk er bange for at få 'logget' deres liv og færden. Det er noget frygteligt pjat  Der er ingen af os 99,999% af Danmarks befolkning, der er så interessante, at nogensomhelst gider snage i overvågningsbånd. Om så vores højtærede Dronning stod og snavede med Simon Emil Amnitsbøl, ville ingen nogensinde opdage det. Overvågningsoptagelserne bliver kun taget frem og gennemset, hvis der er sket noget kriminelt i området. Jeg kan ikke forestille mig, at nogen gider sidde og glo på 8 timers begivenhedsløst natteliv fra 15 kameraer, for at finde ud af, at 'Hr Hansen' dyrker 'Fru Jensen'.

Som en ung pige sagde på 'Go Aften Danmark': Hvis man har rent mel i posen, kan man vel godt bage med god samvittighed, selvom man bliver filmet

Ups, så fik debatten lige et andet drej

Lars & Elizabeth, Bente II, Ishøj, XPE3524, MMSI 219015911

Led os ikke i fristelse... vi kan sagtens finde vej selv...

Der er yderligere 4 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Lignende indlæg

1. Det levende Søkort
    Lav-Båd (25 svar)
  2. Hov, der lå Bornholm...
    Sejlads og oplevelser (4 svar)
  3. Certifikater - beviser o-lign.
    Lav-Båd (31 svar)
  4. Skydeøvelser - link til
    Sejlads og oplevelser (8 svar)
  5. Hej! hven kender noget til denne Båd
    Lav-Båd (14 svar)
  6. Køb af brugte oversejlingskort?
    Lav-Båd (2 svar)
  7. CNC overfræser
    CNC (953 svar)
  8. nimbus 26 krydser klub
    Links til Båd (83 svar)
  9. Kun en tåbe frygter ikke haven, så han står til søs
    Sejlads og oplevelser (3 svar)
  10. Vidt omkring i verden med RS 80 drejebænk.
    Over hækken (2 svar)

Har du et spørgsmål eller vil du hjælpe de andre?

Tilmeld dig som bruger nu og få adgang til det hele - det er gratis!

Tilmeld dig her

Se også