Gipsplader på lofter GDS plader, eller godkendte

Hej.

I et et planshus vil jeg sætte gipsplader på loftet, istedet for de nuværende profil brædder - skal man bruge godkendte plader, eller kan der bruges de billiger GDS gipsplader?

Kan jeg skrue dem direkte på spær, eller er det nødvendigt med et underlag at skrue i?
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Altså der hvor jeg handler (Stark) er GDS pladerne godkendt klasse 1 beklædning. Er det ikke kravet ?.

Men måske du vil få hårdere (skruerne fiser ikke igennem) og mere lige plader af at købe noget dyrere.

Sendt fra min Commodore64
Hvorfor ikke købe en rigtig fed gammel motorcykel.
Se Min XSer her
Kik forbi www.yamahaxs650.dk
 
GDS pladerne har jeg set billigst til 42 kr/plade på tilbud, og A1 pladerne på 90x240 køber jeg til 61 kr/plade.

Det er selvfølgelig en mer-udgift, men husk på at lige gyldig hvilken plade du bruger er der en hel række af andre udgifter der er ens, forskalling, filt, spartelmasse, skruer, maling, isolering. Jeg tror mit loft 40 kvm, fordelt på 3 værelser ender med at koste 6000 kr eks maling, og hvis jeg havde valgt GDS pladerne istedet havde jeg måske stået med en regning på 5600.

Forskellen har noget at gøre med brandklassen, men brandklassen er altså bestemt af en hel del andre ting, såsom valget af forskalling, hvor mange lag, og isoleringen.

Jeg kører mit på den sikre side ved at vælge A1 pladerne, og så kan det da godt være at det er overkill, men med alle de timer lagt i arbejdet, så hellere lidt overkill.

Mvh You Can Do It!

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her

Er netop ved at være færdig med 38 kvm. stueprojekt.

Har brugt de billige GDS-plader og resultatet er fint. Med maling er jeg nok landet på omkring 6000 for:

Gipsplader.

Væv til væggene.

Filt til loftet.

Spartelmasse.

Skyggelister.

Fodpaneler.

Maling.

Diverse.

Forskalling var der i forvejen.

Held og lykke med dit projekt.


Planlægning er den halve løsning :-))

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også