Affugter i kælder

Efter at vores fyr er blevet skiftet til nyt og moderne er kælderen - som ventet - blevet en kold og klam fornøjelse. Ikke mindst fordi vi stadig tørrer tøj dernede. - På et tidspunkt skal der drænes omkring den og væggen skal gøres varm, men det er ikke lige om hjørnet. Så indtil da har jeg overvejet at stille en affugter derned. Jeg har surfet forum lidt igennem og er blevet lidt klogere men ikke helt nok. Er der i første omgang nogen som kan anbefale et godt produkt - energieffektivt og solidt. Har læst lidt om nogen der havde visse holdbarhedsproblemer. Dernæst: Hvad skal man stille hygrometeret på? Jeg ser ingen grund til at lave luftfugtigheden vildt lav - det går jo ud over miljø og pengepung. Omvendt skl man jo også under maksgrænsen for hvad der anbefales. Er der evt. nogen som vil dele deres erfaring ifht årligt strømforbrug. Jeg forudser selv at det bliver husets største strømsynder og det er jeg absolut ikke interesseret i hvis det kan undgås. På forhånd tak for erfaringerne. Bør måske indskyde at kælderen om vinteren holder en temp på 10 grader i 1,5 meters højde - hvilket givetvis vil stille krav til affugteren.
Efter at vores fyr er blevet skiftet til nyt og... Vis hele indlægget
22 svar
 Følg tråden
Der er 20 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Nej, jeg har ikke målt fugtigheden. Men efter lidt erfaring med luftfugteren, finder man et punkt hvor det skiller mellem at den stort set køre hele tiden og den ikke køres så meget. Hvis den sættes der hvor den kører hele tiden, går jeg ud fra at den at der ikke bliver ret meget tørre end hvis den sættes minimalt op i sætpunkt og kun kører en gang i mellem. Der er igen skala på knappen, men jeg har samme erfaring som dig. Hvis den sættes i midten, så kører den hele tiden. Jeg bruger kun 1/3 af skalaen.
Lige et lille tip: Hvis man lige har haft vandskade, har man både ret og pligt overfor forsikringen, at KØBE en affugter, hvis alle affugter lejer i nærheden er udsolgte. Derefter vil forsikringen betale og tilmed formentlig lade dig beholde affugteren. Læs gerne mere om det her: http://vandskadehjaelp.dk/affugter-leje/

Mvh.

Find meget mere om vandskade og skimmelsvamp på:
primabolig.dk.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis