overgang i havelampe Urup 831 6950 06-01-2009 00:09 Jeg har 12 havelamper hvor der 3-10 dage hver mdr er overgang i.Kan man måle sig frem til hvor det er, ?? på nogle måder ??? 6 svar Følg tråden Annonce Annonce Annonce
Elektrikkeren 142 4621 06-01-2009 08:55 En elektrikker kan, du kan nok ikke selv ihvertfal ikke præcist... Det er højst sandsynligt vand eller myre der er skyld i det så skil dem alle sammen ad og kik op de er våde eller fyldt med jord
Urup Trådstarter 831 6950 06-01-2009 23:00 Det er jeg nok klar over...men er der ingen måder man kan måle sig frem til hvor det r galt...fx mellem jord og fase
Daniel p 499 7430 06-01-2009 23:51 Du skal have fat i en megger = isolationstester, den tester typsik med en spænding på 500 eller 1000V, hvor man så megger mellem fase og jord, eller nul og jord. Det er ikke specilt godt at megge mellem fase og nul, da man så smider 500V ind over eks. noget elektronik, som ikke vil kunne holde til det. Sådan en gang have lamper, er jo tid forbundet op som perler på en snor, derved vil det tit være nemmes at starte i mindte, så der er 6 lamper, til hver side. Så megger man til begge sider, og håber på at den kun giver fejl den ene vej. Derefter er man nede på 6 lamper, så skiller man disse på mindten så der igen er 3 lamper på hver side... osv...indtil man finder lampes som laver problemer. Nogle gange kan der godt være lidt overgang i hver lampe, men det er først når hele skidtet er koblet samme at overgangen er så stor at det får HPFI relæet til at koble fra.
jk72 3 4460 07-01-2009 01:31 Hvordan ved du at der er overgang i lamperne? Har du fået stød på lamperne eller tager den relæet? Er det væglamper eller standerlamper eller en kombination? Hvis lamperne er af metal kan du prøve med en lille skruetrækker med indbygget lampe/ også kaldet en polsøger (kan købes for max. en tyver i et hvilken som helst byggemarked). Sæt skruetrækkerens spids et sted uden for meget maling og se om den lyser. Prøv på alle lamperne, hvis den ikke lyser er overgangstrømmen ikke stor nok. Hvis relæet går hver gang du indkobler strømmen til lamperne (eller hvis lamperne ikke er lavet af metal) dur denne metode selvfølgelig slet ikke. At megge er en dyr løsning, men nok den bedste da du samtig kan få testet tilstanden for hele din elinstallation meget hurtigt og nemt, men metoden er svær at bruge for ikke fagfolk. Held og lykke ;-)
Elektrikkeren 142 4621 07-01-2009 09:04 Skrevet af Urup den 06-01-2009 23:00Det er jeg nok klar over...men er der ingen måder man kan måle sig frem til hvor det r galt...fx mellem jord og faseDet blir svært når overgangen ikke er der hele tiden, og jeg vil ikke andbefale dig selv at gå i gang med en mekker
Urup Trådstarter 831 6950 08-01-2009 20:45 Jeg tror jeg starter fra en ende af og få lavet alle samlinger om... 1000 tak for hjælpen
LDS Tip Automatisk tip Indkøbstip: Få 25% rabat på maling med vores rabatkode hos Flügger.dk Koden er: LDS Se mere her