tegneprogram

Hej alle gør det selv'er

Er der nogen her inde der kender til et godt gratis tegneprogram til at lave plan tegninger over en ombygning jeg skal til og i gang med.

claus
6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
ja - på Google søger du bare efter et program der hedder Google SketchUp. Det er supernemt at bruge og du kan lave 3D figurer af dit hus. Og så er det endda helt gratis...
Hvis du søger for at Camera->Standard views->Top er valgt, og ikke roterer i rummet. Så kan du bruge det som et 2-d program.

Jeg er også rigtig glad for SketchUp til at nedfælde ideer til plantegning i (Jeg er ikke prof).
Et par råd.. Lær at bruge genvejene og musen. Hint: gennemgå nogle af de mange tutorials som er der.
- Shift + scroll knappen eller h for 'Pan' som er det nemmeste når du arbejde med 2-d.
- l, t, r, space osv..
- brug muligheden for at indtaste præcise mål på en linje, rektangel etc efter den er tegnet..
- indstil præcisionen til cm.. mere havde jeg ikke bruge for.

Og så er der mange små features som du nok bliver glad for..
- udregning af areal
- Offset til mellemrummet mellem skalmuren og den ydre mur
etc..

Mvh
Kim



Små ting som at når du indsætter tekst
Ja, Google SketchUp er helt ideelt for LDS'ere der ikke orker at gå på kursus i flere uger for at lære AutoCAD - og heller ikke lige har 40.000 at investere i programmet.
Det er fremragende til at prøve forskellige muligheder i 3D ved om- og tilbygninger, og som det kan ses af det sidste billede i animationen er 2D heller ikke noget problem.

Jeg installerede det for et par måneder siden, og det tog mig 2-3 timer at arbejde mig igennem de video-tutorials der ligger i programmet (virkelig gode), og så yderligere 3 timer at få konstrueret en simpel model af mit eget hus.
Det næste projekt vil ikke tage lang tid.


"Dygtighed er ikke en dobbelt dosis af den almindelige evne til at lave noget halvgodt."

hvor finder du de video-tutorials du snakkeder om ??
Jeg bruger ver. 7
Min version er 6.4 - men det gør sikkert ikke den store forskel.

Under "Help" har du både Self-Paced tutorials og video tutorials (online)
Online ligger de her: http://sketchup.google.com/training/videos.html

"Dygtighed er ikke en dobbelt dosis af den almindelige evne til at lave noget halvgodt."

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis