Batteri bore-/skrue-maskiner

Jeg skal til at købe ny bore-/skrue-maskine og tænkte jeg ville spørge jer til råds.

Mit spørgsmål er:
Hvilket mærke synes I jeg skal købe, jeg ville gerne have noget professionælt nu når det skal være.


<p>Hilsen Bjørn</p>
14 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Personligt ville jeg vælge en fornuftig Bosch. Jeg har en ældre hund af en Bosch og den kører bare derud af, men for et par år siden fik jeg et rigtig godt tilbud på et af de her akku-sæt fra Dewalt. Jeg havde jo indtryk af at dewalt var et rigtig godt mærke, så jeg slog til. Lad mig bare sige at frem over vil der kun stå Bosch på mine maskiner

Mvh
Henrik
Den skal bruges under renovering af en gård, dvs. min. 3 timer hver dag

prisen betyder ikke så meget, men højst 3000

<p>Hilsen Bjørn</p>
Prøv at kigge her, der er nogle forskellige mærker:

http://www.carl-ras.dk/e-shop/akku-vaerktoej/akku-boremaskiner/?nav=crumbs

Men gå efter en 18V model med LI-ION batterier og med minimum 2 batterier.

Blå Bosch, Dewalt, Hilti, Makita, Milwaukee, Metabo og Festo er alle gode mærker. Men hold dig fra de billigste, da de i mange tilfælde ikke er gode nok til pro brug. Men ellers søg lidt omkring her på sitet, dette emne har været oppe mange gange.

Ellers et lidt utraditionelt råd, find en butik, hvor de forhandler godt udstyr, og så find en maskine, der ligger godt i hånden. Det er lige så vigtigt.
Jeg har selv købt en 18v Bosch (PSR 18 LI-2). Det er en meget handy og stærk maskine. Har selv brugt den til at istandsætte et hus. Koster ca. 1000 kroner og er et supert køb.

<p>Michael</p>
Annonce
Jeg har efterhånden haft en masse udstyr i hånden og i mit nye byggeprojekt valgte jeg at købe Dewalt udstyr hjem. Personligt er jeg blevet MEGET glad for dewalt, de køre som en drøm, holder til at blive tabt og de mest basale ting man nu kan kræve af et stykke udstyr i et byggeprojekt. Hvis du føler du har for mange penge, så kan du roligt vælge Hilti istedet for. :-)

XL og Stark har en stak af deres udstyr i udstillingen, så har man mulighed for at mærke hvordan de ligger i hånden, også vægtmæssigt :)

Alt kan lade sig gøre, så længe man bære knofedtet på hånden!
Min erfaring er altså at Dewalt er noget skrammel. Den taber batteriet, sætter sig fast mellem gear, vil ikke slå over til slag, moment med eget liv osv. Måske jeg har fået en mandags maskine, det vil jeg da ikke udelukke. Derud over syntes jeg den er meget tung og ved længere tids arbejde bliver det noget som irreterer. Dog vil jeg sige at den er nem at stille fra sig pga af det store batteri. Der kan min Bosch ikke være med
Dewalt fåes i flere forskellige udgaver, og dem du har prøvet løkke har nok været deres "billig" modeller, Dewalt plejer "efter min mening" at være en god og stærk maskine.
en god tommelfinger regel er højt Volt og måske endnu vigtigere et højt AH
Jeg har selv haft stor fornøjelse af min FERM boremaskine. En CDM1064 m/li-ion batteri. I modsætning til andre fabrikanter yder denne producent 3 års garanti på deres varer. Dette siger jo ikke direkte noget om kvaliteten, men det gør det da rimeligt risikofrit at købe eftersom det kan repareres/opbyttes i op til 3 år. Købt via: www.primusdanmark.dk
Har haft stor glæde af en Makita - japansk superkvalitet. Sørg for at købe noget ordentligt - det får du brug for til dit projekt. Det vil sige en kraftig kvalitetsmaskine som Makita eller, Bosch, to batterier og en oplader der kan lade dem op på omkring 1 time.
Der er yderligere 4 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis