Batteri bore-/skrue-maskiner

Jeg skal til at købe ny bore-/skrue-maskine og tænkte jeg ville spørge jer til råds.

Mit spørgsmål er:
Hvilket mærke synes I jeg skal købe, jeg ville gerne have noget professionælt nu når det skal være.


<p>Hilsen Bjørn</p>
Jeg skal til at købe ny bore-/skrue-maskine og... Vis hele indlægget
14 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Find en der er let.
det lyder som om du skal bruge den i længere tid adgangen. så vil jeg anbefale en Bosch 14,4V-li. 1,7Kg 50nm ellers dens store bror GSR 18 V-li.
de fås også i en tungere og mere hårdfør udgave VE-2-LI som har kraftigere motore.
Skal du montere køkkener så er en GSR 10,8 V-LI (1kg) sagen skal du bruge monster franske skruer så er en GSR 36V-li (3,2kg) sagen. Jeg har begge maskiner og den lille er den jeg oftest bruger.

mærket er nok religion. Jeg tilhører Bosch retningen. men har da haft både Hilti, Makita, Dewalt (skuffende) før jeg fandt ud af hvad der virkede for mig.

Jacob
Jeg har 2, den ene er en lille dewalt som man kan få for omkring 900 kr. div steder, den er 12v og 1.3A batt men den er utrolig stærk ift størrelse og de kun 1.3A holder virkeligt længe, og den er let hvilket gør den behagelig at arbejde med over hovedhøjde.
Den anden er en Makita 14.4 V 3.0A batt den har 3 hastigheder og slag, den er lidt tung men utroelig stærk, og holdbar, ved ikke hva den koster men et gæt er omk de 2500.

Hvis det ikke var fordi jeg skurer en masse 100 mm spånskruer igennem hårdt træ ville jeg kun bruge min dewalt.

Husk at du skal købe en med 2 batterier, det er så træls at løbe tør for strøm...
Skrevet af pimp den 06-01-2009 22:01
Dewalt fåes i flere forskellige udgaver, og dem du har prøvet løkke har nok været deres "billig" modeller, Dewalt plejer "efter min mening" at være en god og stærk maskine.
en god tommelfinger regel er højt Volt og måske endnu vigtigere et højt AH


Den hedder 9xx et eller andet, kan ikk lige huske det. 18V 3.0Ah Jeg havde også indtryk af at det var et godt mærke. Tror desværre bare man betaler en del for navnet. Det gamle ELU værktøj jeg har arbejdet med har ellers været af ok kvalitet.
Prøv qxl eller dba der finder du ofte billige maskiner.
makita eller dewalt er frotiden de bedste.
se dette link her fra qxl en god maskine til 650 kr
http://www.qxl.dk/accdb/viewitem.asp?AuctionNr=557784640&Catg=24011&ListingType=0&ListingSort=1&LanguageNr=0&PageNum=1
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis