pentium 4 opgradering?

jeg har en gammel pentium 4-2gh. pc på msi bundkort--er der mulighed for at køre dual-kerne på den??
9 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Du må lige komme med lidt flere detaljer om dit bundkort. Hvad er det præcise produktnavn?
I og med at den er gammel, og du siger en P4 så er det MEGET tvivlsomt om den har den korrekte sokkeltype til at kunne modtage den nye CPU type, så med 95% sikkerhed vil jeg sige nej.
Når det så er sagt, så er det ikke VOLDSOMT dyrt at udskifte mobo+ram nu man alligevel er i gang. Jeg køber ofte fra www.shg.dk. Det er ikke de billigste på makrdet, men de ER gode og deres service er i top, og så slemme er deres priser nu heller ikke. Jeg har tidligere købt "opgraderingssæt" der for helt ned til omkring 1500,-
Du skal dog nok lige bemærke at der er MEGET stor sandsynlighed fro at du også skal skifte dine ram, da alle mobos der kan klare en dual core Pentium IKKE kører med DDR ram (hvad det er overvejende sandsynligt at du har i en gammel 2 Ghz P4'er)
bundkortet er et msi 845 ultra ver. 2 med 1 gb ram (2*512 mb)---grunden til at ville køre lidt endnu er, at skidtet troligt æder alt, hvad jeg kaster efter af prog. m.m-hvilket jeg har erfaret ikke er en selvfølge.
                     bundkortet er et msi 845 ultra ver. 2 med 1 gb ram (2*512 mb)---grunden til at ville køre lidt endnu er, at skidtet troligt æder alt, hvad jeg kaster efter af prog. m.m-hvilket jeg har erfaret ikke er en selvfølge.
Annonce
Den eneste processor du kan udskifte med er en lidt kraftigere P4, desværre ikke en med flere kerner. Så skal du have en multikerne cpu, hedder det som minimum ny cpu, bundkort og ram.
Jeg kan snuse til det hele at du har et Socket478 og det kan umiddelbart slet ikke betale sig på nogen måder at opgradere din PC medmindre du vil skaffe en brugt CPU. Jeg vil anbefale du skifter ud til Socket-T (Socket 775).

Alt kan lade sig gøre, så længe man bære knofedtet på hånden!
tak regnede nu heller ikke med andet(dog et lille håb) det blir så nyt, så ka den gamle jo bruges som internet pc. +forsøg. den kører lige nu win 7 beta(rimeligt) foruden xp. Tak for hjælpen
Jeg har fundet dit bundkort på MSI's hjemmeside:

http://global.msi.eu/index.php?func=proddesc&maincat_no=1&cat2_no=&cat3_no=&prod_no=294

Det har et socket 478 til montering af CPU.

Du kan sagtens finde en dual core processor, bundkort og 2 GB ram til omkring 1000 kr.

Du kan lige sende mig en besked, hvis du skal have lidt hjælp til valg af hardware.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis