Peugeot 306 centrallås

jeg har problemer med centrallåsen i en peugeot 306 1.6 fra 1998. Jeg vil gerne finde den box, der styrer låsen, men kan ikke finde den. Har kikket i ryggen på bagsædet og nede ved "co-pilot's" fødder, men uden held. Er der een, der ved, hvor den sidder? Tak
16 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Prøv at kigge under bagsædet.

Mvh
Dan
Tak for tip - jeg tror heller ikke det er den, der er noget i vejen med. Jeg vil gerne finde den for at jeg med et ohmmeter kan måle, hvilke(t) kredsløb, der mellem relæet og de enkelte låse er defekt(e).

Hej

Hvad er problemet med din centrallås ?   Normalt fejl er knækkede ledninger der hvor de går fra dørkarm til forkant af dør eller defekt låsemotor (komplet lås ) på PSA biler

Hilsen Polobjørn     


"AUTOELEKTRIKEREN"
Hej,
problemet er, at når jeg jeg låser døren i førerens side op begynder bagsmækkens lås at gå i selvsving (3-dørs hatchback). Det kører op og ned, men jeg kan stoppe det, hvis jeg låser sidemandens dør op også.
Det infrarøde link mellem nøglen og modtager virker slet ikke. Før det holdt helt op med at reagere havde det en lignende effekt. At hvis jeg låste bilen op begyndte låsen i sidenmandens dør at suse op og ned. Det jeg tænkte var, at det mekaniske sikkert er i orden, men der er noget i vejen med elektronikken. Hvis jeg så kunne finde relæet, der styrer centrallåsen kunne jeg måle på ledningerne til og fra den, om der var knækkede ledninger et eller andet sted.
Ville egentlig gerne sende den til Peugeot, men deres tekniker vurderer, at det kommer til at koste min. kr. 5.000 fordi der vil være meget manuelt arbejde i at fejlsøge på ledningssystemet.
Annonce

Hej

Prøv at låse doren med nøgle uden at bruge fjernbetj. først i venstre side og fortæl hvad der sker - derefter højre side og beret igen til sidst prøv med bagklap

Prøv event. at holde nøglen drejet til låsene falder til ro   lad høre fra dig igen

Hilsen Polobjørn   


"AUTOELEKTRIKEREN"
Hej Polobjørn, jeg har nu prøvet at låse de to døre med nøglen og uden brug af fjernbetjening. Der sker det samme, om jeg starter med at låse venstre eller højre dør først. I det øjeblik, at jeg låser den ene dør og den anden er åben begynder der en eller anden larm ved låsen i bagsmækken. Det varer i 5 sekunder og holder så op i 15 sekunder, hvorefter det starter igen og varer igen 5 sekunder og så videre. Har du en idé til, hvad det betyder?

Hej

Du har selvfølgelig alle døre og bagklap lukket når du prøver  ????

Du kommer nok til at tage beklædningen af bagklappen så du kan komme til at afmontere stikket på centrallåsmotoren i den - prøv at afmontere det stik der sidder på motoren - der er sikkert 4 - 5 ledninger i det. prøv så at låse bilen igen ( selv om stikket er afmonteret skal bagklap være lukket ) - fortæl mig hvad der sker når du har gjort dette

Hilsen Polobjørn


"AUTOELEKTRIKEREN"
Hej Polobjørn, jeg har taget bagbeklædningen af og demonteret ledningen til den box, du nævner. Jeg kan nu manuelt åbne/låse begge sidedøre uden der sker videre bagtil. Bagsmækken er låst og kan kun åbnes indefra. IR virker ikke. Spændt på at høre fra dig.

Hej igen

Jeg forstår det du skriver således: Du kan nu låse forreste døre fra den ene eller den anden side og degge døre låser  og låser op samtidig - er det rigtigt ???
Hvis det er tilfældet er der fejl på motoren i bagklappen og den skal udskiftes.

Den infarøde fjernbetjening er en anden sag, selve centrallåse systemet skal være ok først,men du skal nok investere i et nyt fjernbetjeningssæt - Radiostyret - meget bedre ) men kom med en melding om ovenstående.
Hilsen Polobjørn  


"AUTOELEKTRIKEREN"
Der er yderligere 6 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis