Peugeot 306 centrallås

jeg har problemer med centrallåsen i en peugeot 306 1.6 fra 1998. Jeg vil gerne finde den box, der styrer låsen, men kan ikke finde den. Har kikket i ryggen på bagsædet og nede ved "co-pilot's" fødder, men uden held. Er der een, der ved, hvor den sidder? Tak
jeg har problemer med centrallåsen i en peugeot... Vis hele indlægget
16 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Vi nærmer os noget - da jeg fik motoren i bagklappen ud og åbnede dørene snurrede den rundt som tosset uden at gøre det, den skal gøre, så jeg tror, at den er defekt og skal udskiftes. MEN dørene korresponderer ikke! Når jeg åbner den ene sidedør eller låser den, reagerer den anden dør ikke. Det gælder i begge sider. Hvad kan det være?

Hej

Ved du om man har kunnet låse højre dør ved at låse venstre og omvendt ??? 
 
hvis det har virket er der meget sikkert knækket en eller flere ledninger i dørkamen ud mod døren - måske endda i begge sider - det skal du lige tjekke - hvis låsemotoren til bagklap ikke trækker i låsen når den kører er den defekt og må udskiftes.

Hilsen Polobjørn     


"AUTOELEKTRIKEREN"
Hvis en af dørkontakterne ikke virker så tror låsen at døren står åben og vil så ikke låse. Slukker lyset i loftet når dørene lukkes??
Tak for de gode forslag. Jeg har nu skiftet motoren til låsen i bagsmækken. Den gamle var klart defekt, og jeg kan nu låse bagsmækken. Tak Polobjørn for at få mig i den retning.

Status er nu at låsen i højre og venstre side ikke "snakker" sammen. Hvis vi tager udgangspunkt i at de to fordøre og bagsmækken er ulåste, og jeg så låser i den ene side sker der ikke noget i den anden side. Det har ikke tidligere været tilfældet. Samtidigt med at jeg låser i den ene side, låser bagsmækken, men der sker ikke noget med den anden sidedør. Låsen i bagsmækken kører et par gange frem og tilbage, men er trods alt låst. Når jeg så låser den anden sidedør, er alt, som det skal være. Alt er låst og ikke noget, der kører frem og tilbage i bagsmækken. Lyser i kabinen slukker, som det skal, når dørene lukkes. Håber, I kan mønstre en idé mere.

Hej

Den dør du nævner sidst i dit indlæg er formodentlig også den dør der IKKE låser hvis du prøver fra den anden dør eller hvad  ????  Hvis det er rigtigt er fejlen i den dør ( knækkede ledninger eller låsemotor defekt ) den følger nemlig ikke med når du låser de andre men når du låser den med nøglen flytter du jo status på den lås så de andre låse tror den er låst ( Åben ) - Prøv lige at se efter knækkede ledninger i dørkarmen i den side - træk i ledningerne så de kan se om de er knækket - håber det  hjælper

Hilsen Polobjørn  


"AUTOELEKTRIKEREN"
Hej, har selv en peugeot 306 der efter et stykke tid selv låser dørene op igen? Har også prøvet et par gange hvor jeg måtte bruge nøglen i passager siden for at låse dørene ellers var det kun fører døren der låste.
Har du/i nogen gode ideer?

Mvh. Søren

mvh. Søren

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis