Erfaring med Panasonic E9-GKE-56, Panasonic E9EKEB, Heatmax HP14000A, Zibro SC1832 varmepumper

Hejsa


Er der nogle der har monteret og har drift-erfaring med følgende VP

Panasonic E9-GKE-56, Panasonic E9EKEB, Heatmax HP14000A, Zibro SC1832

Hvis der er, hvad er jeres erfaringer med følgende:

Montering og idrift-sættelse?

Hvor mange kvm opvarmes og hvad er forbruget i kw?

Kvalitet af vp, har der været problmer?

Støj inde/ude?


Jeg påtænker og bruge den samme VP i huset og i et fortelt og vil derfor gerne kunne flytte den:

Kan det lade sig gøre og flytte den, og evt. lave nogle lynkoblinger (må gerne skrues sammen)?
Kræver det i givet fald en vaccumpumpe?
Kan man købe kølevæske i dk, og hvordan påfyldes det?


På forhånd tak
Mdj

Hejsa Er der nogle der har monteret og har drift... Vis hele indlægget
12 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Tak for det NF

Jeg ringede til kølemontøren i formiddag, han var nu lidt uforstående overfor problemerne, men vi aftalte jeg skulle køre med den weekenden over og vi skulle snakkes ved på mandag.

Jeg havde egentligt bestilt NE9GKE pga. den kan stilles til 8/10 gr. og det kunne jeg måske
få brug for, hvis jeg flytter den til forteltet, og jeg så først at det var model HE9GKE, da den var monteret.
NE9GKE yder 5,4 KW og har en COP på 4,36, HE9GKE yder 6,5 KW og har en COP på 5,22
men jeg mener ikke den kan stilles ned til 8/10 gr, har jeg ret i det? ville du vælge HE i stedet for NE?
/mdj
Jeg ville vælge en inverter model der kunne stilles til et minimum. Specielt hvis den skulle bruges i sommerhus.

Om det så lige blev panasonic er jeg ikke sikker på. Men den ville indgå i overvejelserne.

God weekend

Næstformanden

Er ikke så aktiv i forummet for tiden...
Min sparsomme fritid går med ungerne, hunden og konen. I nævnte rækkefølge....
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis