gennemføring af PEX gennem gipsvæg

Hej til alle i gruppen,

Jeg er ved at sætte skillevæg op ud mod mit nye gæstetoilet. I den forbindelse har jeg etableret en dobbelt pexdåse i væggen, til forsyning af håndvask i gæstetoilettet. Sagen er den, at jeg på den anden side af væggen, skal have vaskemaskine og tørrertumbler, og derfor ønsker jeg at tilbagefører det kolde vand fra pexdåsen, og tilbage igennem væggen. Skal jeg bare lave et T-kryds med Conex-samlinger og fører et stykke pexrør igennem væggen? I så fald, hvad skal holde røret på plads? Jeg trækker det selvfølgeligt rør-i-rør...

Mvh. Morten

1 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hvis samlingen skal være indmuret/skjult, så ville jeg nok bruge en dobbeltdåse (også kaldet en koblingsdåse og mange andre navne), eks. VVSNR 087270145 så fører du røret hvor det er mest praktisk ud fra dåsen, og over i den næste.
Enste ulempe er at tapper man fra et sted på "strengen", så taber man tryk på efterfølgende tappesteder.
Det mest korrekte vil derfor normalt være at føre sperate rør ud til hvert tappested fra et centralt sted. Men denne løsninger dog både simepl og praktisk da din vaskemaskine næppe kommer til at trække så meget vand at det bliver et problem med vandtrykket.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis