Anker

Vi har lige fået fat i en ældre 21 fod's fjordkutter med ligklæde og den vejer mellem
3,5 og 4 ton

Hvad for et anker vil værer bedst og hvor tung skal det værer.

På forhånd tak

ps jeg har ledt lidt over de fleste sider her på lav det selv men er ikke faldet over noget ( av )  undskyld stavefejlene men jeg er ordblid

mvh 123fisk

<p>Vi er alle en blomst med hver vores smag og duft</p>
13 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Biltema har ankre af Danforth-typen (pladeanker) til en fornuftig pris (199,- for det største på 10 kg, som burde kunne holde jeres båd). Det er mest egnet til sandbund. De har også plov- og paraplyankre (dræg).

Du kan se mere om ankre på SejlSikkert.dk


Lars & Elizabeth, Bente II, Ishøj, XPE3524, MMSI 219015911

Led os ikke i fristelse... vi kan sagtens finde vej selv...

Jeg takker for oplysningerne og vil bruge dem


<p>Vi er alle en blomst med hver vores smag og duft</p>

HEJ MAKKER KØB DIG EN KOPI AF BRUCE ANKERET PÅ 10 KG DET HAR VI LIGGET I MEGET DÅRLIGT VEJR MED HELE ÅRET PÅ STRANDJAGT MEN DET SKAL SEJLES OP TIL TIDER ELLERS FÅR DU MEGET UNDT I RYGGEN.

FORDELEN VED DET ANKER ER HVIS VINDEN SPRINGER TIL EN ANDEN RETNING VENDER DET BARE NEDE I BUNDEN ,HVOR ANDRE BARE VENDER OG FANGER EN TOT TANG OG SÅ ER BALLET FORBI, MVH MØJSI


 

skulle det ha' nogen int. har jeg et 12kg paraplyanker til en hund. Det befinder sig i Tommerup.  ca 1/4 af nypris.

Lav det selv - det gi'r de bedste klagemuligheder

ErikChristensen 
Annonce
Hej Jeg havde et paraplyanker til min luna 26 men det slap bunden,købte så et Bruce kopi og det har jeg aldrig haft problemer med,paraplyankret kan til nød anvendes til frokostanker, men kan ikke anbefales.
Monter en ekstra line i Bruce ankeret så er det let at få op.
Ja jeg har da også kun brugt den slag anker i omkring 56 år, ganske vist med en ca. 8 m kæde foran og på udsatte steder skudt en kæde ind midt på ankerlinen . Dette anker har uden problemer holdt min Lynæsjolle ca. 6 T , også i blæsevejr. Der findes uden tvivl ankre som egner sig bedre til specielle forhold, men som ikke dur under andre, paraplyankeret er efter min mening en rimeligt allround anker . Jeg har dog prøvet et Danforth, som bare render hen over stenet grund. Jeg har et større paraplyanker til Tøffen og hvis forholdene bliver lidt barske, ryger mit gammeldags stokanker ud. Men som tråden viser er der også delte meninger om ankre.

Lav det selv - det gi'r de bedste klagemuligheder

ErikChristensen 
HEJ DET KAN MEGET LIDT MISFORSTÅS MED AT KASTE ANKER HAR SET MANGE DER BARE SMIDER ANKERET UD OG HELE SKIDTET VIKLER SIG SAMMEN .DET SKAL JO FIRES TIL BUNDEN OG GIVE DET SNOR DET BEHØVER OG SÅ LIGE ET LILLE RYK BAK SÅ ER TINGENE PÅ PLADS MED ET BRUCE KOPI TIL 399 .MVH MØJSI

 

Jeg vil nu give Lynæs ret, der skal kæde på et hvert anker, på kaffe ankeret mindst 2 m. nat ankeret mindst 5 m. Der er så også en anden ting, ankerlinens længde, den skal altid være mindst 3 x vanddybden. Og så er det en god ide at have et lod der kan fires ud på linen, det vil virke som en fjeder så trækket på ankeret ikke kommer i ryk. Det har hverken båd eller ankeret godt af.
Der er yderligere 3 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også