Anker

Vi har lige fået fat i en ældre 21 fod's fjordkutter med ligklæde og den vejer mellem
3,5 og 4 ton

Hvad for et anker vil værer bedst og hvor tung skal det værer.

På forhånd tak

ps jeg har ledt lidt over de fleste sider her på lav det selv men er ikke faldet over noget ( av )  undskyld stavefejlene men jeg er ordblid

mvh 123fisk

<p>Vi er alle en blomst med hver vores smag og duft</p>
Vi har lige fået fat i en ældre 21 fod's... Vis hele indlægget
13 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
jeg har malet et led for hver meter på kæren og tilsvaren på ankertrossen så ved jeg hvor dybt der er hvor ankert rammer bunden og sejler 3 til 5 gange tilbage der er osså merker for hver 10 meter

renek Bæltbåden af 1887(kertemindebåd)

danmark ældste bermudarig (bermydiansk sloop rig )

Det er jo ikke kun ankertypen, men også vægten. 8 meter kæde plus et tungt anker og så en ekstra kæde smidt ind på midten af linen.
Det er jo ret tungt at få hevet op igen.
Tror de fleste godt vil have et anker på ½ kilo som kan holde op til 20 ton i storm.
Vi har lige nu et paraplyanker og 5 m kæde og det danser fint over havbunden når vi drikker kaffe. Men okay fordelen er jo at vi kan se mere og mere af kysten.
og jo vores line er nok 4 til 5 gange dybden.
så til foråret kommer vores Fortress anker på igen som holder fint i sand.. Er det rent stenbund kommer paraplyen så i vandet.

Gå efter bolden - ikke manden.

Den glade ejer af en "Maxi 77" byggeår 1980 nr. 3012
 Svendborg

Du har ret i der er megen vægt, båden er jo også på ca. 10T, og vægten er ikke koncentreret om 1 objekt, men flere, så det går fint.

Lav det selv - det gi'r de bedste klagemuligheder

ErikChristensen 
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også