Kun lun varme/luft i Opel Astra

Hejsa,

Her i den kolde tid har jeg bemærket at luften i kabinen ikke er særlig varm/"mild", selv om jeg sætter den på maks varme. Er der nogen guidelines for hvor varm luften fra blæseren skal være i min Opel Astra?

Problem er der også selv om jeg har kørt 3 timer - varmen er stadig kun "mild".

Temperaturen i bilen står på stregen mellem kold og varm, altså normalt.

Jeg kunne selv begynde at skifte diverse Termostat / temperaturføler/"varme-radiator", men er der nogen steder jeg bør starte/måle frem for andre?

Nogen der kan fortælle mig hvor den varme-radiator/varme-ting sidder i en Opel Astra ? (og hvad den hedder) Altså den som varmer luften op. Jeg har forsøgt at kigge, men kan intet finde, men jeg ved ærligtalt heller ikke helt hvad jeg kigger efter..

Mvh
Dan

Hejsa, Her i den kolde tid har jeg bemærket at... Vis hele indlægget
13 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Nej, den del du viser fra Hansen-troldens katalog, er den "radiator" der sidder indeni et stort plasthus under/i dit instrumentbrædt. Plasthuset indeholder en del klapper. Det er dem du aktiverer når du styrer luften forskelige steder hen. Men større mængde vand, giver mere varme og det er den "hane" i motorrummet du skal finde. Jeg ser lige om jeg kan hitte en illustrat. fra nettet og smider den på-

jeg kan sgu ikke finde nogen tegning. Men du kigger efter to langer der er tyndere end motoren kølerslanger. Der hvor de går ud fra kabinen, følger du dem i motorrummet. De går ind i regulatoren. På den anden side regul. går der så slanger over i kølesystemet.

Hej igen,

Nu har jeg endnu engang været ude at kigge - desværre med samme resultat.

Jeg har fundet 2 slager som jeg tror kan være dem jeg kigger efter - Den ene går ind i kabinen, men den anden går op til beholderen med kølevæske.

1. Den slage går ind i bagvæggen/kabinen
2. Den går som sagt op til kølevæskebeholderen.

Fra 2 og imod højre/ned går den ned i køleren

Er jeg helt på gale veje ?

Mvh
Dan
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere