sort tændrør puch

Hej. Jeg har en puch maxi kl, som jeg har sat en tunudstødning (biturbo) og  et power luftfilter på. Jeg har læst mig frem til at når man putter tun på bør man skifte til en højere dyse. Standarddysen for en puch maxi KL er 54 og det er en firkantet karburator. MEN jeg var ude og tjekke tændrøret i går og havde egentlig regnet med at tændrøret var hvidt (dvs. at dysen er for lille) men tændrøret var helt sort (dvs. at dysen er for stor?) Det giver ingen mening i forhold til det som jeg har læst? Nogen der kan hjælpe mig?  Det skal lige siges at jeg kører med choker hele tiden, da puchen ellers dør langsomt ud.

7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
"Det skal lige siges at jeg kører med choker hele tiden, da puchen ellers dør langsomt ud."

Her har du svaret på at den er sort, og det kan også tyde på at den ikke får benzin nok. Så prøv med en større dyse.

På de firkantede kaburatorer er choker et ekstra spjæld der åbnes, så den får mere benzin. På de runde kaburatorer lukker chokeren for luften.

 Mvh.

Flemming

Man skal ikke kaste med Sten hvis man selv bor i et glashus ...Eller hvis Sten er rocker, og ved hvor du bor

Hej flemming. :) Mange tak for svaret, og det lyder meget sandsynligt det som du er inde på der. Jeg har købt en større dyse (60) og standard er (54) men så var det at jeg tjekkede tændrøret i går og dette modsage min teori om at der skulle en større dyse på. Men nu ved jeg at der skal en større dyse på så mange tak.
P.S. Syntes du ikke at det lyder fornuftigt at prøve at skifte fra 54 til 60? :)
Det er ikke let at sidde her og fortælle hvilken dyse der passer, så mit råd vil være at du prøver dig frem.
Så længe den har behov for lidt choker kan du gå op i størrelse.

 Mvh.

Flemming

Man skal ikke kaste med Sten hvis man selv bor i et glashus ...Eller hvis Sten er rocker, og ved hvor du bor

Flemming her til sidst kan du så fortælle mig hvor dysen sidder på en firkantet karburator? Jeg har virkelig ledt, men kan kun finde frem til hvor dysen sidder på en rund karburator.

Sidder dysen også i bundkaret eller sidder den på siden eller et helt andet sted?

Mvh. Søren
Den sidder i bunden, i det hul hvor nålen går ned i.

 Mvh.

Flemming

Man skal ikke kaste med Sten hvis man selv bor i et glashus ...Eller hvis Sten er rocker, og ved hvor du bor

Annonce
Nålen kan vel også justeres op. Det kunne den da jeg "var barn".

Sendt fra min Commodore64
Hvorfor ikke købe en rigtig fed gammel motorcykel.
Se Min XSer her
Kik forbi www.yamahaxs650.dk
 
Hej Peter. Jeg har prøvet at sætte nålen et tak op, men da jeg gjorde det, så jeg ingen effekt. Så konklusionen må være at jeg skal skifte dysen :P Nu er jeg så bare spændt på at se om min dyse (60 egnet til firkantede karburatorer) som jeg har købt i thansen passer til min firkantede BING karburator.

Men tak for svaret :)
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis