Hjælp til elradiatorer

Hejsa

Jeg har i dag været ved at skifte mine gamle el-radiatorer ud, men kan ikke rigtig få det til at funke.

De gamle var 400V, men de var kun koblet 1 fase + nul og jord, der var en fase mere til rådighed.

De nye er 230V, jeg har koblet dem til fase + nul + jord, men det slår hfi'en, kan det være fordi at på en eller anden måde er fasen en sammenkobling af 2 faser? Jeg har desværre ikke mulighed for at måle på dem.

Nogen der har en ide til hvordan jeg kan løse det? Jeg ved godt at det nok er et arbejde for en elektriker.

 

Christian

2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hvordan ved du at det er fase, nul og jord du har tilsluttet din nye radiator til, hvis du ikke har noget til at måle spænding med??! Hvis den gamle installation, udelukkende bestod at 400V radiatorer, kunne det jo tænkes at der kun er fremført 400V, og at du har tilsluttet din nye radiator til 400V i stedet for 230V og den derved er brandt af, og pga. dette slå din HFI fra. En sådan installation kan f.eks godt indeholde en blå ledning, som er brugt til fase-leder istedet for nul-leder
Hmm, kan se spørgsmålet er oprettet to gange http://www.lav-det-selv.dk/Forum/forumid/4/postid/126265/view/topic/
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis